Banka mu je blokirala karticu, nakon četiri sata dobio je poziv: "Znate li šta su me pitali?"
Sve je više građana Hrvatske koji koriste debitnu karticu fintech kompanije Revolut, koja je poslednjih godina postala izuzetno popularna širom sveta. Korisnici ističu brojne prednosti Revoluta u odnosu na tradicionalne bankarske kartice, kao što su povoljniji kursevi valuta, brze međunarodne transakcije i jednostavno upravljanje novcem preko mobilne aplikacije. Ipak, uprkos inovativnim rešenjima, povremeno se javljaju problemi koji otežavaju svakodnevno korišćenje.
Jedan korisnik je na Redditu napisao:
- Nakon godina korišćenja Revoluta, Zaba blokira sve transakcije na Revolutu, uključujući i Google Pay. Nakon natezanja sa e-Zabom i AI asistentom, zovu posle četiri sata, postavljaju gomilu pitanja o računu i poslednjim transakcijama, i kažu: 'Revolut je blokiran zbog interne provere da se radi o velikom broju prevara.' Sada čekam da pošalju neki dokument koji treba da potpišem da bih na sopstvenu odgovornost koristio svoj novac. Ima li ovo ikakvog smisla i gde ih mogu prijaviti?
Jedan pratitelj je dao savet:
- Samo reci da ćeš promeniti banku i odmah će početi da reaguju u korisničkoj podršci i sve će rešiti.
Drugi korisnik je dodao:
- Prošlog meseca sam dva puta imao problem sa prebacivanjem novca sa PBZ na Revolut. Sve prođe, potvrdim putem notifikacije, a onda Revolut ispiše da je transakcija odbijena.
"Rešivo, ali sramota"
Korisnici napominju da Revolut nije banka, već fintech kompanija, što znači da ne podleže svim proverama, kontrolama i obavezama koje imaju banke. To takođe znači da kompanija lakše može otići u bankrot, a novac korisnika nije osiguran kao u banci. Revolut ima odobrenje HNB-a za platni promet i Poreske uprave, ali nema status banke, pa se na njega ne primenjuju svi zakonski zahtevi koje banke moraju ispuniti.
- Nikad nije bilo teže doći do vlastitog novca na sopstvenim računima i u sopstvenim aplikacijama - ogorčeno primećuje jedan korisnik.
Jedna korisnica je ispričala slično iskustvo:
- Isto mi se dogodilo sa Zabom nakon godinu dana korišćenja Revoluta, pri prebacivanju uobičajene sume novca. Zvala sam službu, rekli su mi da je to za moje dobro i sigurnost, postavljali glupa pitanja. Nakon mog insistiranja, zaposlenik je rekao da će videti šta može, i na kraju su mi sredili da nastavim da koristim kao pre. Rešivo, ali sramota.
(Telegraf Biznis/Dnevno)