Banka mu je blokirala karticu, nakon četiri sata dobio je poziv: "Znate li šta su me pitali?"

Vreme čitanja: oko 2 min.

Foto: Shutterstock.com

Sve je više građana Hrvatske koji koriste debitnu karticu fintech kompanije Revolut, koja je poslednjih godina postala izuzetno popularna širom sveta. Korisnici ističu brojne prednosti Revoluta u odnosu na tradicionalne bankarske kartice, kao što su povoljniji kursevi valuta, brze međunarodne transakcije i jednostavno upravljanje novcem preko mobilne aplikacije. Ipak, uprkos inovativnim rešenjima, povremeno se javljaju problemi koji otežavaju svakodnevno korišćenje.

Jedan korisnik je na Redditu napisao:

- Nakon godina korišćenja Revoluta, Zaba blokira sve transakcije na Revolutu, uključujući i Google Pay. Nakon natezanja sa e-Zabom i AI asistentom, zovu posle četiri sata, postavljaju gomilu pitanja o računu i poslednjim transakcijama, i kažu: 'Revolut je blokiran zbog interne provere da se radi o velikom broju prevara.' Sada čekam da pošalju neki dokument koji treba da potpišem da bih na sopstvenu odgovornost koristio svoj novac. Ima li ovo ikakvog smisla i gde ih mogu prijaviti?

Jedan pratitelj je dao savet:

- Samo reci da ćeš promeniti banku i odmah će početi da reaguju u korisničkoj podršci i sve će rešiti.

Drugi korisnik je dodao:

- Prošlog meseca sam dva puta imao problem sa prebacivanjem novca sa PBZ na Revolut. Sve prođe, potvrdim putem notifikacije, a onda Revolut ispiše da je transakcija odbijena.

"Rešivo, ali sramota"

Korisnici napominju da Revolut nije banka, već fintech kompanija, što znači da ne podleže svim proverama, kontrolama i obavezama koje imaju banke. To takođe znači da kompanija lakše može otići u bankrot, a novac korisnika nije osiguran kao u banci. Revolut ima odobrenje HNB-a za platni promet i Poreske uprave, ali nema status banke, pa se na njega ne primenjuju svi zakonski zahtevi koje banke moraju ispuniti.

- Nikad nije bilo teže doći do vlastitog novca na sopstvenim računima i u sopstvenim aplikacijama - ogorčeno primećuje jedan korisnik.

Jedna korisnica je ispričala slično iskustvo:

- Isto mi se dogodilo sa Zabom nakon godinu dana korišćenja Revoluta, pri prebacivanju uobičajene sume novca. Zvala sam službu, rekli su mi da je to za moje dobro i sigurnost, postavljali glupa pitanja. Nakon mog insistiranja, zaposlenik je rekao da će videti šta može, i na kraju su mi sredili da nastavim da koristim kao pre. Rešivo, ali sramota.

(Telegraf Biznis/Dnevno)