Generacija Z voli Stravu
Kompanija Strava, poznata po svojoj popularnoj aplikaciji za praćenje fitnes aktivnosti, priprema se za izlazak na berzu kako bi prikupila kapital za nove akvizicije i proširenje poslovanja, prenosi Fajnenšel tajms (FT).
Broj korisnika Strave koji su aktivni na mesečnom nivou skočio je na 50 miliona u 2025. godini, skoro dvostruko više od najbližeg konkurenta, dok su preuzimanja aplikacije porasla za 80 odsto u odnosu na prethodnu godinu.
Popularnost Strave je podstaknuta novim navikama generacije Z koja sve više traži nove, zdravije načine za druženje i umesto noćnih izlazaka uz alkohol bira trkačke i biciklističke klubove, prenosi Teh kranč.
Strava prati aktivnosti poput trčanja, vožnje bicikla, šetnje i drugih fizičkih aktivnosti preko GPS-a i senzora na pametnim telefonima ili satovima. Aplikacija kombinuje društvenu mrežu i fitnes platformu, što omogućava korisnicima da sa prijateljima dele rute, rezultate i napredak svoj napredak.
Posebno je omiljen sistem "kudos", sličan "lajkovima" sa drugih društvenih mreža, kojim korisnici odalju priznanje drugima za obavljen trening i dobre rezultate, što motiviše zajednicu i podstiče redovno vežbanje.
Sedište kompanije je u San Francisku, a poslednja procena vrednosti Strave iz maja iznosila je 2,2 milijarde dolara.
Poslovni model se zasniva na premijum pretplatama (Strava Summit), sponzorisanim izazovima i partnerstvima sa brendovima i prodaji podataka u agregiranom i anonimnom obliku.
Informacije sa Strave su zanimljive za sportske organizacije, gradove i kompanije koje prate obrasce kretanja i zdravlja.
(Telegraf Biznis/Tanjug)