Veliko spajanje u svetu kozmetike: Loreal kupuje poznati brend, dogovor vredan 4 milijarde evra
Francuska luksuzna grupacija Kering postigla je dogovor vredan četiri milijarde evra o prodaji svog kozmetičkog odeljenja kompaniji Loreal, a dogovor obuhvata prodaju luksuzne parfemske kuće "House of Creed", kao i izdavanje 50-godišnjih licenci za razvoj i prodaju kozmetičkih proizvoda pod brendovima Guči, Botega Veneta i Balensijaga.
Tim potezom novi izvršni direktor Keringa Luka de Meo pokrenuće prvu veliku reorganizaciju kompanije, a sporazum uključuje prava na razvoj proizvoda pod imenom brojnim luksuznim brendovima, piše Fajnenšel tajms.
Loreal će u okviru sporazuma plaćati udeo za korišćenje licenci, saopštio je Kering.
Zaključenje transakcije očekuje se u prvoj polovini 2026. godine i predstavlja zaokret u strategiji Keringa, koji je prethodno najavljivao planove za samostalni razvoj svog kozmetičkog portfolija.
Reč je o jednoj od prvih ključnih poslovnih odluka Luke de Mea, bivšeg direktora Renoa koji je u septembru preuzeo kormilo Keringa sa zadatkom da revitalizuje posrnuli luksuzni konglomerat.
Keringove deonice su od juna, kada je najavljena de Meova imenovanje, porasle za više od 60 odsto.
Loreal već poseduje veliki broj brendova iz oblasti kozmetike, uključujući Mejbelin, Garnier, Lankom SeraVe, Viši, kao i licence za parfeme modnih kuća Prada i Sen Loren.
Kering, koji stoji iza nekih od najpoznatijih luksuznih brendova na svetu, poslednjih godina beleži slabije rezultate u poređenju sa konkurencijom, pre svega zbog pada prodaje brenda Guči, koji je najvažniji izvor prihoda i profita ove grupacije.
"Ovo strateško partnerstvo predstavlja odlučan korak za Kering", izjavio je de Meo i dodao da će "udruživanjem snaga s globalnim liderom u kozmetici omogućiti snažniji razvoj ovih brendova i skaliranje poslovanja".
(Telegraf Biznis/Tanjug)