Vinski turizam nova razvojna šansa Balkana: Vino je postalo zaštitni znak Srbije

Đ. Đ.
Vreme čitanja: oko 4 min.

Foto: RINA

Vinski turizam u regionu predstavlja značajnu razvojnu šansu za proizvođače širom Balkana, unapređuje lokalnu ekonomiju i jača prepoznatljivost vinske ponude Balkana, ocenili su danas predstavnici Srbije, Republike Srpske, Crne Gore, Severne Makedonije i Albanije na međunarodnom sajmu vina, hrane, rakije i turizma Vinska vizija Otvorenog Balkana (Wine Vision by Open Balkan) i istakli da zajednička promocija autohtonih sorti vina privlači turiste iz celog sveta.

Manifestacija Vinska vizija Otvorenog Balkana okupila je proizvođače vina iz celog regiona, a učesnici su ocenili da je sajam idealna prilika za razmenu znanja i iskustva u proizvodnji vina i destilata.

Direktorka Turističke organizacije Srbije Marija Labović istakla je da Srbija već niz godina razvija vinsku ponudu na nivou sa priznatim vinskim destinacijama sveta i ocenila da je vino postalo jedan od zaštitnih znakova Srbije u turizmu.

"Naše vinske destinacije su se proširile i turistima nude kompletnu uslugu - od vinskih tura do gastronomske ponude. Vino je postalo jedan od zaštitnih znakova Srbije u turizmu, a posetioci dolaze da probaju naše autohtone sorte", rekla je Labovićeva.

Prema njenim rečima, zabeležen je sve veći broj turista koji u Srbiju dolaze kako bi probali vina.

"Do te mere je ovaj turistički proizvod postao interesantan da svake godine vidimo sve veći broj turista koji se odlučuje da idu putevima vina upravo u Srbiju", dodala je ona.

Razvoju vinske industrije u našem regionu posebno doprinose sajmovi poput Vinske vizije otvorenog Balkana, gde stručnjaci imaju priliku da razmene znanja i iskustva.

Vinarija Pajić iz mesta Brčko u Republici Srpskoj predstavila se na ovogodišnjem sajmu, a direktor vinarije Predrag Pajić rekao je da Brčko nije poznata vinska destinacija, ali je u poslednjih nekoliko godina zabeležio značajan napredak.

"Mi smo jedina vinarija na ovom području i od osnivanja 2016. mnogo smo učinili za razvoj vinske kulture našeg kraja. Ovakve manifestacije, poput ovog sajma, predstavljaju jedinstvenu priliku da proizvođači iz regiona predstave svoja vina i probaju ih posetioci iz zemlje i inostranstva", rekao je Pajić.

Dušan Đukanović iz porodične vinarije ''Đukanović'' iz Crne Gore, koja se na sajmu predstavlja u okviru Privredne komore Crne Gore zajedno sa još osam vinara, izjavio je da je zadovoljan posetom i ocenio da manifestacija značajno doprinosi promociji vinske industrije u regionu.

On je naveo da je u Crnoj Gori u poslednjih nekoliko godina primetan napredak u sektoru vinarstva, uz sve veći broj proizvođača koji ulažu u kvalitet i marketinšku vidljivost svojih vina.

Vinari iz vinarije ''Petrov'' iz istočnog dela Severne Makedonije, koja posluje od 1986. godine, istakli su da vino u ovom delu Balkana ima budućnost ukoliko se bogata tradicija nastavi razvijati i modernizovati i dodali da je vinska kultura u regionu u snažnom usponu i sve prisutnija u svakodnevnom životu, ali da joj je i dalje potrebna jača popularizacija kako bi dostigla puni potencijal.

Na ovogodišnjem sajmu učestvovalo je šest kompanija iz Albanije koje se bave proizvodnjom vina, a generalna direktorka Nacionalne turističke agencije Albanije Žana Čela ocenila je da je vinska industrija budućnost našeg regiona i istakla značaj zajedničke saradnje svih zemalja iz regiona.

"Ovaj sajam je veoma važan za naš region jer nam omogućava da predstavimo svoje proizvode i razvijamo zajedničku prisutnost na tržištu. Ove godine učestvuju kompanije koje proizvode vino visokog kvaliteta, uključujući i iz zemalja budućeg Balkanskog regiona", navela je Čela.

Na sajmu su prisustvovale su i vinarije iz zemalja Evrope, poput Francuske, Italije i Španije, ali je posetiocima posebno pažnju privukla vinarija iz Kine, koji su predstavili svoje proizvode na štandu koji je bio ukrašen tradicionalnim kineskim motivima i upečatljivim crvenim dekoracijama

"Sala sajma je velika i divim se svim sortama vina i alkohola koji su predstavljeni na ovogodišnjoj manifestaciji", rekla je vinarka Nina, koja je poreklom iz Kine, ali već dugo godina živi u Beogradu.

Četvrti međunarodni sajam vina, hrane, rakije i turizma Vinska vizija Otvorenog Balkana (Wine Vision by Open Balkan), jedan od najvećih i najznačajnijih vinskih i gastronomskih događaja u Evropi i traje do 25. novembra na Beogradskom sajmu.

Vinska vizija Otvorenog Balkana plod je inicijative Otvoreni Balkan koji povezuje Srbiju, Severnu Makedoniju i Albaniju i ove godine okupila je više od 600 izlagača koji će predstaviti vina, destilate, delikatesnu hranu i turističke ponude iz Srbije, regiona i regija sa svih kontinenata.

Tokom trajanja ove međunarodne manifestacije biće organizovano i niz edukacija, radionica, master-klasova, takmičenja i panel-diskusija, ali i jedinstvene degustacije, imajući u vidu da su brojni vinski stručnjaci, nosioci prestižne titule Master of Wine, među kojima je predsednik globalne organizacije vinskih stručnjaka Instituta Masters of Wine Rod Smit MW, najavili dolazak u Beograd.

Pored izlagača, pod kupolama Beogradskog sajma biće i nekoliko stotina trgovaca, uvoznika i distributera vina iz celog sveta, a kao i prethodne godine i ovog puta pripremljena je posebna digitalna platforma za zakazivanje B2B sastanaka koja omogućava direktan kontakt i uspostavljanje poslovne saradnje u namenski opremljenom prostoru.

U finalu sajma, vina iz Srbije, Severne Makedonije i Albanije nadmetaće se za titulu najboljeg, a ocene će dati međunarodni eksperti, uključujući i petoro stručnjaka sa titulom Master of Wine.

Osim vina, biće predstavljeni rezultati takmičenja Rakija Trophy.

Takođe, u okviru kulinarskog dela sajma, biće održana manifestacija Food Vision, posvećena regionalnoj gastronomiji i ugostiteljstvu.

(Telegraf.rs/Tanjug)