Stelantis povlači radnike Fijata IZ SRBIJE! Italijani imali DNEVNICU od 70 evra kod nas, evo šta će biti sada
Posle više meseci rada u Kragujevcu, italijanski radnici kompanije Stelantis koji su pomagali pokretanje proizvodnje modela Fiat Grande Panda počinju povratak u Italiju. Njihova misija u Srbiji, koju su prihvatili kako bi izbegli skraćeno radno vreme i zadržali punu platu, polako se privodi kraju.
Prema informacijama lista Milano Finanza, deo radnika već se premešta u Mirafiori u Torinu, istorijski industrijski centar Stellantisa. Od početka januara, posebno zaposleni iz fabrike u Kasinu, napuštaju Srbiju i sele se u Pijemont, gde će raditi na proizvodnji hibridnog modela Fiat 500.
Privremeni rad u Srbiji
Tokom 2025. godine oko 200 italijanskih radnika iz fabrika u Melfiju, Pomiljanu, Atessi i Kasinu prihvatilo je privremeni angažman u Kragujevcu. Cilj je bio ubrzati start proizvodnje Fiat Grande Panda, vozila čija se montaža u Istočnoj Evropi pokazala isplativijom zbog nižih troškova.
Neki radnici su zahvaljujući prekovremenom radu zarađivali i više od 2.000 evra mesečno, ali po cenu dugog razdvajanja od porodice i napornog života daleko od kuće.
Mirafiori ponovo privlači radnike
Razlog za povratak u Italiju je stabilnija i dugoročnija perspektiva u Mirafioriju. Stellantis planira da do 2026. godine godišnje proizvede oko 100.000 hibridnih Fiat 500, a predserijska faza do kraja 2025. predviđa oko 6.000 vozila.
Ovaj plan privlači ne samo radnike koji se vraćaju iz Srbije, već i zaposlene iz drugih italijanskih fabrika, koji vide u hibridnom Fiat 500 stabilniju i dugoročniju priliku.
Proizvodnja u Kragujevcu i dalje jača
Početak povratka italijanskih radnika ne znači smanjenje aktivnosti u Kragujevcu. Fabrika radi punim kapacitetom u tri smene, a od 2026. godine planira se povećanje obima posla sa početkom sklapanja modela Citroën e-C3, čija se godišnja proizvodnja procenjuje na oko 40.000 vozila.
Zbog nedostatka lokalnih kandidata sa prosečnom platom od oko 600 evra mesečno, Stellantis i dalje angažuje radnike iz Maroka, Alžira, Nepala i drugih azijskih zemalja. Iako ovaj model omogućava održavanje planiranih proizvodnih nivoa, on sve češće otvara i socijalna pitanja.
(Telegraf Biznis/Blic)