Srpski IT gigant kupio američku firmu: Za Telegraf otkrivaju detalje koji će ih odvesti na Njujoršku berzu
Naše iskustvo je da ne samo investitori nego i tehnološke kompanije iz Amerike sve više prepoznaju izuzetan talenat inženjera u Srbiji i u našem regionu, i da samim tim sve zanimljiviji projekti ali i investicije dolaze u našu zemlju, kaže sagovornica Telegraf Biznisa
Srpska HTEC Group, jedna od najbrže rastućih tehnoloških kompanija u regionu, kupila je američku kompaniju Momentum Design Lab, koja je globalno priznata kao jedan od najboljih produkt dizajn studija.
HTEC Group (High Tech Engineering Center), koja je osnovana u Beogradu i sa sedištem u San Francisku, navela je da se tom akvizicijom pozicionira među svetske lidere u pružanju usluga razvoja digitalnih proizvoda. To će ih, kako misle u HTEC za dve do tri godine vinuti i do Njujorške berze.
Ugovor o akviziciji i pripajanju potpisali su osnivač i generalni direktor HTEC Group, Aleksandar Čabrilo, i osnivač i CEO Momentum Design Lab-a, Dejvid Tomson, u kancelarijama HTEC grupe u Beogradu.
U razgovoru za Telegraf Biznis, direktorka korporativnih komunikacija srpske HTEC grupe, Katarina Urošević govori o značaju tog posla, ali i kako će to uticati na ovdašnje tržište.
- Koji je značaj današnje akvizicije za kompaniju, a kakav za Srbiju?
- Za kompaniju akvizicija donosi dve bitne stvari - prva je mogućnost da našim klijentima pruzimo još širi spektar usluga, od konceptualizacije digitalnih proizvoda do realizacije, i da kroz to gradimo kapacitete naših timova u produkt dizajnu. Druga je mogućnost da sarađujemo sa klijentima Momentum-a među kojima se nalazi petina kompanija sa Fortune 100 liste.
A što se Srbije tiče, HTEC već ima preko 150 otvorenih pozicija i svakog meseca zapošljava preko 60 ljudi u Srbiji i regionu. Ovom akvizicijom će se dodatno povećati rast kompanije a samim tim i prilike za mlade eksperte u oblasti inžernjerskih nauka, dizajna, vođenja projekata i u drugim oblastima.
Dodatno, inovativnost koju donosi Momentum omogućiće i našim stručnjacima da se razvijaju i da ispolje svoju kreativnost kroz konceptualizaciju digitalnih proizvoda, radeći na još uzbudljivijim projektima sa najvećim svetskim kompanijama.
- Kada govorimo o ovakim akvizicijama, obično je obrnuta situacija - kompanija ili startap iz Srbije se prodaje nekom drugom, da li ima prostora da bude još sličnih situacija, kako ocenjujete tržište Srbije u tom smislu?
- Ekosistem inovativnih i tehnoloških kompanija u Srbji se jako razvio u poslednjih 10 godina i verujemo da će biti još ovakvih vesti ne samo iz HTEC-a već i drugih kompanija iz Srbije, a HTEC već uveliko radi na pronalaženju novih partnera koji bi se pridužili našem timu, kroz nove akvizicije, kako u regionu, tako i u svetu.
- Kako ste stacionirani u Silicijumskoj dolini, da li ima investirora koji "merkaju" naše IT kompanije, kakvo je vaše iskustvo?
- Naše iskustvo je da ne samo investitori nego i tehnološke kompanije iz Amerike sve više prepoznaju izuzetan talenat inženjera u Srbiji i u našem regionu, i da samim tim sve zanimljiviji projekti ali i investicije dolaze u našu zemlju.
- Problem s nedostatkom radne snage prisutan je i na Balkanu i u svetu, gde ćete vi pronalazite kadrove, da li ima prostora za ljude iz Srbije?
- Od preko 1000 zaposlenih u HTEC Group, 850 se trenutno nalazi u Srbiji i ta brojka se svakog meseca uvećava. Vrlo konkurentno tržište talenta u Srbiji predstavlja izvanrednu priliku za naše inženjere u smislu poboljšanja uslova rada, kvaliteta projekata, ali i mogućnosti za karijerni razvoj što je nama u HTEC-u strateški prioritet.
Kako bismo dodatno podržali rast, kompanija je ove godine otvrila razvojne centre i u širem regionu – u Severnoj Makedoniji, Bugarskoj, Rumuniji i Mađarskoj, kao i dodatne razvojne centre u BiH.
- Problem s našim startapima je ili da nedostaje investicija, ili su one veoma male, mislite li da se to konačno menja?
- Skoro svakog meseca čitamo o značajnim investicijama u srpske inovativne startap kompanije što nas jako raduje. Duboko verujemo da uz ogroman trud i rad, kao i inovativnost ljudi u ovom regionu investcije neće izostati. Investicije prate dobre projekte i jake timove, a takvih je sve više u Srbiji.
- Koja 3 digitalna proizvoda će biti u trendu u narednoj godini?
- Vidimo da je COVID čak i u tradicionalnim sektorima ubrzao potrebu kompanija da se digitalizuju. Recimo u prodaji, logistici i medicini je napravljen velik iskorak. Stoga nam dolazi sve vise projekata iz ovih i drugih tradicionalnih industrija. Generalno, vidimo veliku potrebu za ekspertizom u oblasti data engineering-a, veštačke inteligencije, security-a i drugim oblastima koje tranformišu tradicionalne oblike poslovanja.
(Telegraf Biznis)