Priča o nestaloj podmornici pretvara se u jedan od najgorih skandala u istoriji elitnog biznisa
Uzbunjivač koji je upozorio na opasnost suočio se sa opstrukcijom i dobio je otkaz uz nejasna objašnjenja
Dok potraga za nestalom podmornicom Titan sa pet putnika oživljava sećanja na jednu od najvećih svetskih pomorskih tragedija, informacija o neodgovornom ponašanju kompanije OceanGate prerasta u jedan od najgorih skandala u jednom od najelitnijih turističkih biznisa na planeti.
Naime, izazovna poseta olupini Titanika, 3.700 metara ispod površine mora može se, kada su turisti u pitanju, uporediti samo sa putovanjem u svemir, a sada se ispostavilo da čuvena podmornica nema sertifikat za ronjenje na tako velike dubine, već samo do 1.300 metara.
Ovu informaciju je rekonstruisala The Nev Republic istražujući slučaj Dejvida Lokridža, pilota podmornice i bivšeg direktora pomorskih operacija OceanGatea „odgovornog za bezbednost posade i klijenata“.
Lokridž je otpušten iz OceanGate-a jer je odbio da da zeleno svetlo za testiranje podmornice s ljudskom posadom, iako se ispostavilo da je imao dobre razloge za to. Kompanija ga je proglasila lažnim uzbunjivačem sa nejasnim tehničkim objašnjenjima zašto im je Lokridžovo „zanovetanje“ neprihvatljivo. Lokridž se suočio sa neprijateljskim stavom i odbijanjem nekih zaposlenih da mu dostave dokumentaciju koja bi mu inače, trebala biti slobodno dostupna.
On je verbalno upozoravao na bezbednosna pitanja Titana pred menadžerima OceanGate-a i to o različitim i potencijalno vrlo ozbiljnim problemima i preporučio je korektivne mere. Tražio je specifična testiranja trupa na raslojavanje, pozornost i prijanjanje ljepila, ali su ga odbili uz obrazloženje kako oprema za testiranje toga što traži ne postoji. Lokridž je izdao zabrinjavajući službeni inspekcijski izveštaj koji je podstakao hitan sastanak generalnog direktora, direktora ljudskih resursa, direktora inženjeringa i Lokridža.
Sastanak je bio prilično iznenađenje za Lokridža jer je shvatio zašto mu je uskraćen pristup informacijama odeljenja za inženjering, prenosi Jutarnji list.
Nev Republic piše: „... vidikovac na prednjoj strani podmornice izgrađena je samo za sertifikovani pritisak od 1.300 metara, iako je OceanGate nameravao da odvede putnike do dubine od 4.000 metara. Lokridž je saznao da će proizvođač prozora za nišan dati sertifikat samo za dubinu od 1.300 metara zbog eksperimentalnog dizajna prozora koji je isporučio OceanGate, a koji je bio izvan standarda posuda pod pritiskom za ljudske prostore („PVHO“). OceanGate je odbio da plati proizvođaču da napravi prozor koji bi zadovoljio potrebnu dubinu od 4.000 metara“.
Turistički paket OceanGate, koji uključuje obilazak olupine Titanika na dubini od oko 3.700 metara u specijalnoj podmornici, košta 250.000 dolara. Tri turista su trenutno su zarobljena negde u nestaloj podmornici.
OceanGate ne govori turistima da nisu dobili sertifikat za ronjenje dublje od 1300 metara. Titanik leži u međunarodnim vodama, tako da ne postoji propis koji obavezuje OceanGate da turistima govori istinu, ali može da prodaje narative o „vrhunskoj nauci“ i „istraživanju“, iako u suštini prodaju neodgovoran avanturizam jer su štedeli na delovima, što je njihov generalni direktor predstavio kao znak njegove dosetljivosti i probijanja granica.
(Telegraf Biznis)