Tri lekcije ragbi igrača o uspehu u biznisu

Magija se može dogoditi ako je prizivate

Svetski kup u ragbiju iznedrio je ekipu Japana koja je ostvarila zapanjujuću pobedu nad Irskom ovog vikenda. Sunarodnici igrača su uzbuđeni i ponosni na tim koji se takmiči trenutno.

Ovaj svetski kup je otkrio Japanu da ragbi, koji je često zaboravljeni sport, može da se nađe u profesionalnim ligama zemlje i da bi mogao da povrati popularnost. Osim uzbuđenja na terenu, takođe je otkriveno da sport nudi važne lekcije za uspeh u biznisu.

Evo tri lekcije koje vođe, odnosno lideri mogu da nauče iz ragbija

1. Prigrlite transformaciju

Ragbi zahteva stalnu i tačnu okretnost i odlučivanje. U poređenju sa drugim sportovima, gde trener igra drugačiju ulogu, odnosno poziva na igru, uloga ragbi trenera je da tim dovede do tačke u kojoj se mogu prilagoditi i donositi odluke na terenu samostalno.

Ovaj stil vođenja obuhvata potrebu za transformacijom koja postaje sve važnija. Kako svet doživljava brze promene Četvrte industrijske revolucije, globalizacije i geopolitičke nestabilnosti, korporativna dugovečnost brzo opada, što znači da lideri moraju da prihvate stalne promene da bi ostali relevantni i konkurentni.

2. Jasno komunicirajte

Nijedan ragbi tim ne bi bio uspešan bez stalne i jasne komunikacije. Timovi moraju da znaju i da veruju da imaju podršku i leđa jedan drugog. Ovo zahteva od saigrača da artikulišu naredne korake i održavaju stalni dijalog.

Veštine komunikacije takođe su važan zahtev da danas budete efikasan lider. Lideri moraju biti u mogućnosti da razvijaju svoju misiju i put do njenog ostvarivanja, održavajući otvorene i iskrene diskusije sa svojim timovima.

3. Učite iz različitosti

U ragbi timu je važno okupiti različite talente. Prihvatajući različitost lakše će se stvoriti tim u kojem svaki pojedinac donosi jedinstvene veštine koje doprinose snazi tima u celini.

U poslu, to se odnosi na spremnost za širenjem vaše mreže, osluškivanju glasova sa strane i učenje iz različitih stanovišta. Magija se može dogoditi kada komunicirate sa ljudima različitog porekla i stručnosti.

Video: Svet i Evropa su gladni automobilskih guma, a Japanci će ih hraniti iz Srbije

(Telegraf Biznis)