Tri lekcije ragbi igrača o uspehu u biznisu
Magija se može dogoditi ako je prizivate
Svetski kup u ragbiju iznedrio je ekipu Japana koja je ostvarila zapanjujuću pobedu nad Irskom ovog vikenda. Sunarodnici igrača su uzbuđeni i ponosni na tim koji se takmiči trenutno.
Ovaj svetski kup je otkrio Japanu da ragbi, koji je često zaboravljeni sport, može da se nađe u profesionalnim ligama zemlje i da bi mogao da povrati popularnost. Osim uzbuđenja na terenu, takođe je otkriveno da sport nudi važne lekcije za uspeh u biznisu.
Evo tri lekcije koje vođe, odnosno lideri mogu da nauče iz ragbija
1. Prigrlite transformaciju
Ragbi zahteva stalnu i tačnu okretnost i odlučivanje. U poređenju sa drugim sportovima, gde trener igra drugačiju ulogu, odnosno poziva na igru, uloga ragbi trenera je da tim dovede do tačke u kojoj se mogu prilagoditi i donositi odluke na terenu samostalno.
Ovaj stil vođenja obuhvata potrebu za transformacijom koja postaje sve važnija. Kako svet doživljava brze promene Četvrte industrijske revolucije, globalizacije i geopolitičke nestabilnosti, korporativna dugovečnost brzo opada, što znači da lideri moraju da prihvate stalne promene da bi ostali relevantni i konkurentni.
2. Jasno komunicirajte
Nijedan ragbi tim ne bi bio uspešan bez stalne i jasne komunikacije. Timovi moraju da znaju i da veruju da imaju podršku i leđa jedan drugog. Ovo zahteva od saigrača da artikulišu naredne korake i održavaju stalni dijalog.
Veštine komunikacije takođe su važan zahtev da danas budete efikasan lider. Lideri moraju biti u mogućnosti da razvijaju svoju misiju i put do njenog ostvarivanja, održavajući otvorene i iskrene diskusije sa svojim timovima.
3. Učite iz različitosti
U ragbi timu je važno okupiti različite talente. Prihvatajući različitost lakše će se stvoriti tim u kojem svaki pojedinac donosi jedinstvene veštine koje doprinose snazi tima u celini.
U poslu, to se odnosi na spremnost za širenjem vaše mreže, osluškivanju glasova sa strane i učenje iz različitih stanovišta. Magija se može dogoditi kada komunicirate sa ljudima različitog porekla i stručnosti.
(Telegraf Biznis)