Lekcija iz marketinga: Stavili na prodaju celo selo, pa otkrili obmanu veka

Meštani jednog seoceta u Italiji postali su pravi marketinški magovi. Potrudili su se da ceo svet čuje za njih, ali su dali i lekciju kako se može koristiti fejk njuz

Malo italijansko selo Ezino Lario oglasilo je da je sva njegova imovina spremna za prodaju – međutim, otkriveno je da je sve bila prevara.

Gardijan piše da je selo zapravo sarađivalo sa jednom tehnološkom kompanijom koja im je pomogla da se podigne svest i društvena odgovornost, a sve u cilju ukazivanja na probleme sa kojima se suočavaju sela.

To planinsko mestašce u severnoj Italiji stavilo je svu svoju imovinu na prodaju prošlog meseca, dok je na oglasu bilo istaknuto da bukvalno sve mora da se rasproda.

Išli su tako redom, znakovi na ulici po 1.250 evra. Crkva 600.000 evra, uz popust od 15 odsto. Gradska kuća bila je nešto jeftinija, oko 200.000. Klupe su oglasili na 280 evra, ali imali su „akciju“ – tri po ceni dve.

Oglas su dali u svim italijanskim novinama uz poruku gradonačelnika: "Nažalost, više nemamo čime da se borimo protiv problema koji su veći od nas. Odlučio sam da prodam sve u Ezino Lariju“. Najveći problem, kako je naveo, bio je nedostatak ljudi.

Akcija je privukla ogromnu pažnju, kako medijsku, tako i potencijalnih kupaca. Ali na sam dan prodaje, koja je trebalo da se odvija onlajn, sačekao ih čudan uslov.

Potencijalni kupci nisu mogli da kupe ništa. Automatski su prebacivani na stranicu na kojoj se od njih tražilo da dele slike stvari i nekretnina oglašenih za prodaju na društvenim mrežama. Prodaja je bila fejk njuz.

Sazvana je u međuvremenu konfrencija za medije u Milanu, na kojoj je sve objašnjeno. Zapravo, od prvog trenutka prodaja je bila PR kampanja lokalne tehnološke kompanije koja je specijalizovana za infrastrukturu u udaljeni selima.

Svi su podržali bizarnu obmanu. A prema svemu sudeći, PR je bio uspešan. Kampanja je donela medijsku pokrivenost bez presedana, tv ekipe, novinari...svi su se sjatili u selo.

A potencijalni investitori javljali su se iz Velike Britanije, Dubaija, Paname i Rusije.

Italija muku muči sa manjom stanovnika u selima. Upravo gradonačelnik Ezino Larija postao je poznat i ranije jer je u parlametnu nosio crnu traku oko ruke, kao znak žalosti zbog propadnja sela.

I nisu jedini koji se dovijaju na razne načine da povrate život. Tako, poznato je i ono seoce koje je nudilo kuće za jedan evro, pa onda ono koje nudi napuštena imanja takođe za evro, dok slične akcije sprovode širom zemlje.

VIDEO: Zbogom pameti

(Telegraf Biznis)