Zbogom tržni centri: Investitori gube novac, rešili su da ih pretvaraju u stanove i kancelarije
Robne kuće širom sveta zvrje prazne, a tržište nekretnina neće tu priliku da ispusti. Jedna od ideja je da se jednostavno pretvore u nešto što će napraviti bum i siguran prihod - kancelarije i stanove
Tržni centri, odnosno prostor koji zauzimaju mogu da nastave da posluju u plusu ukoliko se te robne kuće pretvore u alternativne opcije kao što su stanovi i kancelarije.
Na to je ukazao Jeff Blau, izvršni direktor kompanije Related Cos.
Robne kuće, koje se godinama bore sa porastom onlajn trgovine, dodatno je potresla pandemija. Mnogi lanci, poput J.C. Penney i Neiman Marcus podneli su zahtev za bankrot.
Da se menja koncept poslovanja, govori činjenica da bi luksuzni tržni centar na Menhetnu, koji ima tri sprata Neman Marcus-a mogao postati kancelarijski prostor, tako se nedeljama spekuliše u medijima.
- Kada bismo preselili Neiman i tamo uselili tehnološku kompaniju sa 2.000 zaposlenih, to bi donelo mnogo više posla nego neka druga, nova robna kuća - rekao je Blau.
Najveća atrakcija za tržne centre koji gledaju u budućnost su verovatno fitnes centri, specijalizovane maloprodaje... rekao je Blau.
I njegove kolege misle da su objekti mešovite namene koji uključuju kancelarije, hotele, maloprodaju i stambeni prostor dobitna kombinacija.
Ovo je posebno važno u vreme kada svi vodimo računa o socialnoj distanci.
Dodatno, kompanijama su potrebne velike, prostrane kancelarije za podsticanje inovativnosti, kreativnosti i korporativne kulture.
Još pre pandemije, širom SAD počeli su da se zatvaraju tržni centri , kao posledica nemogućnosti adekvatnog prilagođavanja ceni i izboru prodaje elektronskim putem. Tržni centri su sastavni deo američkog načina života od nastanka potrošačkog društva tokom pedesetih godina prošlog veka.
Evropa je takav model prihvatila 20 godina kasnije. Ali izgleda da se vremena menjaju.
(Telegraf Biznis)