Od bazena i biofilnog dizajna, do soba za gejming: Šta traže kupci u doba pandemije?
Dobrodošli u luksuzni sve nekretnina: od vinskih podruma koji se "dobro fotografišu" za Instagram, do spavaćih soba iz penthausa koje su ujedno bašte
Prostor je prioritet broj 1 za "lovce na nekretnine" u eri pandemije, na svim nivoima tržišta. Ali, za bogate to znači mnogo više od puke prostrane spavaće sobe ili kuhinje.
Zahtevi se menjaju, kako kod nas, tako i svetu. Recimo, vlasnici vikendica u Srbiji sve više pažnje posvećuju ovim stvarima, kako bi privukli klijentelu i zaradili više novca.
Šta kažu agenti, koje "detalje" danas cene najimućniji građani sveta? Jedna od njih, Mišel Ciesielski, kaže da "ovo neće nestati", misleći na kovid, i dodaje da ljudi svakodnevno preispitaju svoj život. Žele više od kuće i dvorišta, žele odmaralište.
1. Martini kraj bazena oduvek je san snova za mnoge bogataše, a statistika kaže da je od 2015. do prva tri meseca 2020. (kada još nismo znali šta nam nosi korona) oko 26% kuća prodatih u Grinviču - jednom od najelitnijih kvartova u SAD - imalo bazen. U poslednjih 12 meseci, brojka je skočila na 35 odsto.
2. Natkriveni teniski tereni postali su sastavni deo mnogih privatnih poseda u Americi, ali i drugim zemljama sveta, kao što je Australija. Prema istraživanju kompanije "Knight Frank", vrhunske nekretnine sa teniskim terenom su se u 2020. prodavale, u proseku, za 22% više od svojih "rivala" bez terena.
3. Raste potražnja za zatvorenim prostorima koji "imaju atmosferu otvorenog". Tako su nastale i spavaće sobe u penthausima koje asociraju na bašte. Najčešći zahtev tokom karantina bio je multifunkcionalni prostor, odnosno biofilni dizajn. Ta vrsta dizajna uključuje nekoliko kriterijuma, a pre svega, mogućnost pristupa prirodi u prostoru ili interakcije čoveka i prirode unutar zgrade i unutar granica objekta i izvan njega.
4. Kako poslednjih godinu dana ceo svet provodi više vremena kod kuće, na značaju dobija enterijer. Bogati kupci takođe traže pogodnosti kao što su gejming u bioskopskim sobama za tinejdžere i spa centri. I ne treba zaboraviti vino: fotografisanje podruma ovog pića ili vitrina s vinom postalo je hit na Instagramu.
5. Za ultrabogate sada je ponovo "pravo vreme" za zbližavanje s porodicom, u jednoj kući. Dakle, čini se da će punoletna deca kasnije napuštati roditelje. Kupuju se nekretnine dovoljne za mamu, tatu, babe, dede, decu. Tu su i prostorije za osoblje i goste. Na primer, prošle godine su bogati kupci pokrenuli porast prodaje od 1.900% u britanskim seoskim imanjima, koja imaju više nego dovoljno mesta za sve članove familije.
(Telegraf Biznis)