Mladi Kruševljanin je osmislio "kuću za sve": Investitori se sad bore za rešenje koje dve sobe pretvara u tri
Kako priča za Telegraf Biznis želeo je da uradi nešto drugačije, ponudi rešenje i vidi kako će drugi da reaguju.
Mladi Luka Stevanović (23) iz Kruševca trenutno je na master studijama Arhitektonskom fakulteta, a kako za sebe kaže "oduvek je imao tendenciju ka rešenjima koja nisu konvencionalna". Upravo jedno takvo izdvojilo ga je i na konkursu "Poetika portala", gde je ideja "Kuća za sve" izglasana kao najbolja i nagrađena sa 2.000 evra.
Kako priča za Telegraf Biznis želeo je da uradi nešto drugačije, ponudi rešenje i vidi kako će drugi da reaguju.
- Imam viziju da pružim budućim korisnicima nešto što tek dolazi jer smatram da ne možemo da predvidimo šta će se dešavati u budućnosti - priča Luka.
Upravo jedna takva "vizija" stoji i iza njegove aplikacije "Haus für Alle".
- Vizija je da kroz život menjaš kuću bez problema. Ovo rešenje je fleksibilnije jer omogućava da se ne vežeš za jednu formu, već da menjaš sadržaj na osnovu dešavanja - pojašnjava mladi student.
Kroz ovo idejno rešenje svako dobija priliku da postane "arhitetka na dan", a Luka nam je otkrio kako je on dobio šansu da svoje rešenje predstavi široj javnosti.
- Uvek polazim od toga "šta bi klijentu značilo da ima". Firma za koju sam ponudio rešenje nudi materijale vrata, završnu obradu... i onda sam im ja spomenuo "aplikaciju koja bi pravila kuću za sve, u smislu korisnika" i to im se baš svidelo - dodaje.
Koncept koji stoji iza "kuće za sve" je veoma sličan montažnim rešenjima, pa tako u bilo kom trenutku života možete da dvosobnu kuću pretvorite u na primer trosobnu.
- Funkcioniše po principu "lego kocki". Svi spojevi su napravljeni da možeš da ih montiraš i demontiraš - priča Luka za Telegraf Biznis.
Mladi arhitekta već je dobio nekoliko poslovnih ponuda za razvoj, a kako nam pojašnjava, firma je otkupila rešenje, ali ne i aplikaciju.
Ujedno, Luki ovo nije prvo takmičenje, te često prati i prijavljuje se na internacionalne konkurse, a jedan od poslednjih projekata na kojima je radio je izbeglički kamp u Zambiji.
Moto kojim se vodi sa svojim timom je: "Treba ići u krajnost, pa se vratiti u realnost".
Drugu nagradu na konkursu osvojila je ideja "Pametna kutlača", koja se bavi prenamenom i revitalizacijom napuštenog industrijskog objekta u javnu kuhinju, a treće mesto pripalo je tvorcima ideje "Sezame, otvori se“, koji se tiče rekonstrukcije hotela Jugoslavija.
(Telegraf Biznis)