Nova prevara trgovaca: Stave 20% popusta za online, pa napišu da je proizvod dostupan samo u radnji
"Ovakve slučajeve trebalo bi odmah sankcionisati kroz prekršajni nalog", kaže naš sagovornik
Jedna kompanija koja se bavi prodajom bele tehnike i uopšte potrošačke elektronike u Beogradu, ovih dana je stavila na određene proizvode 20% popusta samo za online kupovinu.
To nije ništa neobično i bilo bi za pohvalu, naročito u susret Danu žena, da nema jedne nelogičnosti.
Naime, kada kupac želi da poruči taj navodno sniženi proizvod, shvati da je isti dostupan samo u prodavnicama. To je na stranici jasno naznačeno.
Kako je to moguće, i da li prodavac sme ovo da radi, proveravali smo u novosadskoj filijali Udruženja za zaštitu potrošača. Kako su nam odmah naveli, jasno je da je reč o klasičnom triku trgovca kako bi se namamio kupac.
- Nepoštena trgovačka praksa. Da je sistem zaštite potrošača uređen i da je usvojen novi zakon o zaštiti potrošača ovakve slučajeve trebalo bi odmah sankcionisati kroz prekršajni nalog - kaže nam pravni savetnik pri NOPS, Marko Dragić.
Prema njegovim rečima, na taj način bi se verovatno stalo na kraj nepoštenoj trgovačkoj praksi koja je u poslednje vreme veoma zastupljena kod trgovaca.
- S toga nadam se da će se ubrzo to promeniti i da ce uskoro biti usvojen Zakon koji je trebalo i pre godinu dana da bude u skupštinskoj proceduri - navodi nam on.
Šta da radi potrošač?
- Do tada potrošacima ostaje samo opcija da trgovca prijave tržišnoj inspekciji ukoliko smatra da je oštećen i da su mu prava uskraćena - kaže naš sagovornik.
Onlajn šopovi su u obavezi da jasno naznače trajanje popusta
Svi onlajn šopovi u Srbiji po Zakonu o trgovini su inače u obavezi da jasno naznače trajanje popusta, odnosno od kog do kog datuma važi određeni prodajni podsticaj, podsećaju u Sektoru udruženja privrede Privredne komore Srbije (PKS) uoči prolecnih sniženja.
- Ponuda prodajnog podsticaja sadrži vrstu podsticaja, precizno i jasno odredenje robe ili usluge na koju se odnosi, period važenja podsticaja, sa naznakom datuma početka i datuma isteka, a u slučaju rasprodaje, naznaku ''dok traju zalihe'', kao i sve eventualne posebne uslove vezane za ostvarivanje prava na podsticaj, podsecaju u Sektoru udruženja - ukazuju iz Sektora udruženja privrede PKS.
Prodajni podsticaj je ponuda robe ili usluge pod povoljnijim uslovima u odnosu na redovnu ponudu i to narocito sa sniženom cenom, posebnim uslovima prodaje, isporuke, sa obećanjem nagrade, sa pratećim poklonima u programima lojalnosti odnosno drugim pogodnostima" navodi se u Zakonu o trgovini.
A na sve to, pojedini očigledno zaboravljaju.
Kakvo je vaše iskustvo? Pišite nam u komenarima.
(V.B.)