Zašto firme u Srbiji prodaju nameštaj pod parolom "snađi se"? Ili moraš sve sam ili debelo naplate

Ostaje pitanje koliko nas na kraju, zapravo, košta nameštaj, pa i onaj koji nam deluje povoljno?

Foto: Shutterstock

Malo starije generacije ne pamte da je baš tako bilo pre nekoliko godina (decenija). Danas se, međutim, maltene sve naplaćuje. Možda kupovina i montiranje sitnih uređaja i komada nameštaja većini ne predstavlja problem, ali šta se zbiva sa garniturama, ormarima, glomaznim komadama?

Iskustva građana Srbije su podeljena, i mada ima onih koji hvale fer poslovne prakse prodavaca (nameštaja), ima i onih koji su nezadovoljni. Pritom, uglavnom govorimo o velikim kompanijama, koje imaju organizovane timove, optimizovan uslužni i logistički sektor, i svakako majstore i vozače među svojom radnom snagom.

Danas je gotovo nemoguće naći prodavnicu gde dostava i montiranje robe ulaze u cenu proizvoda - barem tamo gde su cene paprene. Recimo, ako ormar košta 100.000 dinara.

Stvar se još više komplikuje kada "jednu uslugu dele na nekoliko": posebno obračunavaju prevoz, a posebno unošenje nameštaja u stan - pri čemu neki naplaćuju i po spratu, a onda sledi i zasebna naplata za montiranje. Sve u svemu, ako kupite cipelarnik za, recimo, 50 evra, velike su šanse da će vas "gotova usluga" koštati jednako kao proizvod.

Sve i da kompanije zadrže pravo da tako posluju, cene bi trebalo da budu znatno niže od onih koje "drži" majstor ili vozač koje angažujete sa strane, a osim toga, trebalo bi to da naznače - kako pismeno tako i usmeno. Budući da je to danas učestala praksa, koje se manje-više sve firme drže, "bitka" za kupce očigledno ne podrazumeva da se nešto menja u dogledno vreme - u korist kupaca.

"Fali još jedan šraf"

- Zainteresovala sam se za komad nameštaja koji košta oko 200 evra, u jednoj velikoj prodavnici stvari za kuću koja posluje kod nas. Onda sam saznala da oni čak ni ne vrše uslugu prevoza, već stvari morate sami da preuzmete iz njihovog centra. Dakle, moram da obezbedim kombi, ako imam više komada ili krupniji nameštaj, a onda da platim unošenje i montiranje. Prodavačica mi je rekla i da to mogu da dogovorim s njihovim kolegom, naravno, za novac, ali da on samo prevozi do zgrade. Dakle, niti unosi niti montira - priča nam jedna čitateljka, S. V. (50) iz Beograda.

Foto: Shutterstock

Kaže da je takav odnos s kupcima u startu odbija, bez obzira na nisku cenu, jer se situacija značajno komplikuje. Još jedna čitateljka nam je prenela svoje iskustvo:

"Kada sam kupovala policu za TV, u poznatoj firmi nameštaja, niko mi nije rekao da se uz prevoz robe koje košta nekih 1.500 dinara, posebno plaća unošenje i sklapanje nameštaja, i to oko 1.000 dinara. To sam saznala tek kada su me zvali momci iz kompanije da kažu da su stigli i da me čekaju ispred zgrade", priča nam S. J. (30).

Dalje dodaje: "Pritom sam ja sama kod kuće, žensko, kako zamišljaju da recimo popnem ormar?".

- Nešto hoće da montiraju, nešto ne. Na primer, ne rade ako je potrebno bušiti zid i tome slično. Ali, konkretno za ovu policu, bilo je doba korone, ja nisam posle imala snage da se bakćem s njima i vraćam proizvod. Ipak, bila sam šokirana kada sam videla da mi nisu poslali odgovarajuće šrafove, a da neki čak i fale. Drugim rečima, šrafove sam po gradu morala da jurim sama. Kol centar nije radio, na mejl ne odgovaraju 2 nedelje... Onda mi se javio neki od zaposlenih i rekao da se sklapanje police naplaćuje dodatnih 4.000, a sam proizvod je koštao 3.500 dinara - priča nam S. J. i dalje napominje:

"Danima sam sedela u stanu od 25 kvadrata, okružena kutijama, i na kraju je jedan drugar nabavljao šrafove... Napomenula bih i da sam na policu čekala dva meseca, te da rupe nisu bile dovoljno probušene, pa smo i time morali da se bavimo. Kada izađem iz stana, mogu samo da je bacam, jer je neupotrebljiva".

Foto: Shutterstock

Od sprata do sprata

Kupovina nameštaja, čini se, nikada nije bila izazovnija. Taman kada ste odabrali željeni komad i organizovali prevoz, kreću još "sitnije" naplate. M. Đ. iz Beograda kaže da je imala različita iskustva: od firme gde je transport besplatan, kao i samo unošenje, pri čemu su, kako kaže, "divni stariji ljudi unosili nameštaj sve do 12. sprata jer lift nije radio, a ništa nisu hteli da naplate", do firme koja naplaćuje apsolutno sve.

- Prve sam naravno častila, a sa drugom firmom imam prilično loše iskustvo. Naplaćuju 300 dinara po spratu, dakle, u mom slučaju dostava do vrata košta 3.600 dinara. Tu, pritom, ne računam prevoz koji dodatno naplate. Razumela bih da naplate drugačije ako bi morali da idu peške, jer nije isto da li vuku do 4. ili 12. nivoa, ali je lift radio. Pitala sam ih za to i dobila odgovor da "to nema veze, jer se svakako voze duže liftom" - priča nam M. Đ.

Kaže da ima i iskustvo s kupovinom cipelarnika koji je koštao 8.000 dinara, a za koji je trebalo da plati još 3.000 dinara dostavu, i 10% do 20% od iznosa za montiranje.

Ostaje pitanje koliko nas na kraju, zapravo, košta nameštaj, čak i onaj koji nam deluje povoljno? Pišite nam u komentarima kakva su vaša iskustva.

Video: Ugostitelji izdržali pandemiju zahvaljujući ovom rešenju: Partner koji nam je pomogao da opstanemo

(Telegraf Biznis)