Evropljani se odriču osnovnog: Preskaču obroke, ne poručuju hranu, kupuju na akcijama

Ljudi se više hrane kod kuće i pazare jeftinije namirnice

Foto: shutterstock.com

Oko 71 odsto evropskih potrošača promenilo je svoje kupovne navike, kako bi "zadržali hranu" na svom stolu, usred krize troškova života, izvestio je Blumberg u ponedeljak, pozivajući se na istraživanje američke kompanije za istraživanje tržišta IRI.

Prema izveštaju, "umor od inflacije" u evropskom regionu doveo je do tzv. coping strategija, koje podrazumevaju primenu različitih načina suočavanja sa stvarnim ili anticipiranim problemima i njihovim pratećim emocijama. Takvo ponašanje, prenosi RT, nije viđeno još od 1970-ih i 1980-ih godina.

Podrazumeva preskakanje obroka, smanjenje potrošnje na hranu, kupovinu zastarelih dobara ili artikala po sniženim cenama.

Nekih 58% kupaca je prinuđeno da smanji kupovinu osnovnih stvari, a 35% koristi ličnu štednju ili uzima kredite za plaćanje računa. Više od polovine ispitanika je takođe otkrilo kako planira da smanji poručivanje hrane, dok je 47% reklo da će ograničiti posete restoranima, barovima i kafićima.

Pošto se inflacija verovatno neće smanjiti u bliskoj budućnosti, i potrošači i trgovci na malo moraće da se prilagode novoj realnosti.

Rast cena u EU je u septembru skočio na novi rekord od 10,9% na godišnjem nivou, izvestila je prošle nedelje statistička agencija Evrostat. Povećanje je i dalje uzrokovano troškovima hrane, goriva i energije.

Kao rezultat toga, poverenje potrošača u celom bloku ostaje blizu rekordno niskog nivoa, i palo je peti uzastopni kvartal u trećem tromesečju ove godine.

Video: Jedna žena na godišnjem nivou izdvoji do 2.000 evra za higijenske proizvode za menstrualni ciklus

(Telegraf Biznis)