Suvi januar uzeo maha, ali to ima svoju cenu: Koktel bez alkohola naplate 16 evra
Ovih dana, industrija barova i restorana posebno nastoji da pridobije kupce koji tokom prvog meseca nove godine - tradicionalno - biraju bezalkoholna pića
Kada gosti stignu do Esme, restorana u Čikagu sa Mišlenovim zvezdicama, poznatog po svom fantastičnom meniju za degustaciju, imaju mogućnost da svoju hranu upare sa jednako fantastičnim nizom koktela.
Postoje razne varijante, od pića pod nazivom Curried Corn, na bazi kukuruza i sa brojnim začinima, do pića Johnny Apple Tea, pripremljenog sa crnim čajem i dodacima. To je, suštinski, sok od grožđa sa ukusom karamelizovanih kokica.
Ali, postoji jedna stvar koju nećete naći ni u jednom od ovih: alkohol.
Direktorka odeljenja za pića i poslovanje u restoranu Esme, Tia Baret, kaže kako pokušava da unese "isti nivo detalja i sofisticiranosti" u meni za uparivanje sa osam bezalkoholnih pića — što je dodatak od 135 dolara za degustacioni meni restorana od 235 dolara — kao što su barmeni uradili sa tzv. kraft koktelima.
Ona čak odbija da nazove piće terminom "mocktail", koji se obično koristi za opisivanje bezalkoholnih pića, ali se više prevodi kao rugalica - frukta i koktel - koktel. Izraz se, inače, proširio u Americi.
- To diskredituje trud koji se ulaže u piće - kaže Baret.
Ovih dana, industrija barova i restorana posebno nastoji da pridobije kupce koji tokom prvog meseca nove godine - tradicionalno - biraju bezalkoholna pića. Ovaj fenomen je poznat i kao Suvi januar (Dry January).
U 2022. godini, 19% odraslih u SAD reklo je da učestvuje u tzv. Suvom januaru, u odnosu na 13% od prethodne godine, prema istraživanju kompanije Morning Consult.
O čemu je reč?
U pitanju je izazov za koji se tvrdi da ima mnogo zdravstvenih prednosti, kako po izgled, tako i po san, a pritom - donosi uštedu para.
Ideja je da se odreknete alkohola na mesec dana, a Moli Deč, sertifikovani trener za apstinenciju od alkohola, predlaže da ovaj izazov tumačite kao svojevrsni "hobi", vežbu. Osim toga, istraživanja pokazuju da osobe koje učestvuju u ovom izazovu - nastavljaju da piju manje čak šest do osam meseci kasnije, pre svega zato što vide opipljive benefite.
Čini se da će procenat ljudi koji učestvuju u Suvom januaru porasti 2023. godine, navodi Market Watch.
Ali, s druge strane, kako je Suvi januar sada već postao trend, to znači da rastu i cene bezalkoholnih koktela. Recimo, postavlja se pitanje da li biste bezalkoholno piće platili 17 dolara (skoro 16 evra)? Upravo to su cene koje se mogu naći u SAD trenutno.
U Dalasu, brojni barovi i restorani koji su deo onoga što je poznato kao Margarita Mile imaju mnoštvo opcija bez alkohola. Neki su inspirisani poznatim koktelom na bazi tekile, kao što je Hibiscus Mockarita, napravljen od sirupa od hibiskusa i soka od limete.
Jedan od najstarijih i najjednostavnijih moktela, Shirley Temple, vratio se "u modu", a pravi se od đumbira, limuna i limete, višanja, grenadin sirupa.
(Telegraf Biznis)