Ovo su iskustva "tajnih" kupaca u regionu: Koju zemlju su najviše ocrnili, a koju pohvalili?

Vreme čitanja: oko 1 min.

Srbija se kotirala najlošije, nalazimo se na šestom mestu među nekadašnjim jugoslovenskim republikama

Foto: Shutterstock

“Regionalna usluga-GUEST” je, u saradnji sa agencijama iz regije, sprovela istraživanje vezano za iskustva kupaca/potrošača u zemljama kao što su Srbija, Bosna i Hercegovina (BiH), Crna Gora, Severna Makedonija, Slovenija i Hrvatska.

Akronim GUEST (gost), proistekao je i na osnovu slaganja sledećih parametara: Greet, Understand, Explain, Suggest, Thank.

U istraživanju se, naime, mere osnovni elementi kvalitete usluge, a to su: pozdrav, utvrđivanje potreba/želja kupaca, poznavanje proizvoda, nuđenje dodatnog proizvoda, kao i zahvalnost na poseti.

Ovo je 15. po redu sprovedeno istraživanje, koje je u periodu od 1. juna do 7. jula realizovala Heraklea, uz pomoć agencija za tzv. tajnu kupovinu, piše Poslovni dnevnik.

Hrvatska je ove godine zauzela tek peto mesto, među 6 bivših jugoslovenskih republika, a najbolje se kotirala BiH. Prošle godine, Hrvatska je bila na 4. mestu. Najbolji rezultat ova zemlja je ostvarila u kategoriji "poznavanje proizvoda".

Srbija se kotirala najlošije, nalazimo se na šestom mestu.

Drugo mesto je zauzela Severna Makedonija, a treće mesto Slovenija. Crna Gora je na četvrtom mestu.

Inače, tajni kupci su posetili ukupno 800 prodajnih mesta iz različitih delatnosti – auto-industrija, benzinske stanice, finansijska industrija, maloprodaja, turističko-ugostiteljski objekti i objekti uslužnih delatnosti.

Srbija je i ove godine ostvarila pad od 1,61 postotni bod, pa se sa rezultatom od 66,31 posto našla na poslednjoj poziciji. Kategorija koja je u svih šest zemalja regije ostvarila najbolji ukupni rezultat, kao i prethodnih godina, jeste kategorija "poznavanje proizvoda" (93,81 posto).

Tradicionalno najlošije rangirana kategorija je "nuđenje dodatnog proizvoda", sa ukupnim rezultatom od 38,17 posto.

(Telegraf Biznis)