Ovo su iskustva "tajnih" kupaca u regionu: Koju zemlju su najviše ocrnili, a koju pohvalili?
Srbija se kotirala najlošije, nalazimo se na šestom mestu među nekadašnjim jugoslovenskim republikama
“Regionalna usluga-GUEST” je, u saradnji sa agencijama iz regije, sprovela istraživanje vezano za iskustva kupaca/potrošača u zemljama kao što su Srbija, Bosna i Hercegovina (BiH), Crna Gora, Severna Makedonija, Slovenija i Hrvatska.
Akronim GUEST (gost), proistekao je i na osnovu slaganja sledećih parametara: Greet, Understand, Explain, Suggest, Thank.
U istraživanju se, naime, mere osnovni elementi kvalitete usluge, a to su: pozdrav, utvrđivanje potreba/želja kupaca, poznavanje proizvoda, nuđenje dodatnog proizvoda, kao i zahvalnost na poseti.
Ovo je 15. po redu sprovedeno istraživanje, koje je u periodu od 1. juna do 7. jula realizovala Heraklea, uz pomoć agencija za tzv. tajnu kupovinu, piše Poslovni dnevnik.
Hrvatska je ove godine zauzela tek peto mesto, među 6 bivših jugoslovenskih republika, a najbolje se kotirala BiH. Prošle godine, Hrvatska je bila na 4. mestu. Najbolji rezultat ova zemlja je ostvarila u kategoriji "poznavanje proizvoda".
Srbija se kotirala najlošije, nalazimo se na šestom mestu.
Drugo mesto je zauzela Severna Makedonija, a treće mesto Slovenija. Crna Gora je na četvrtom mestu.
Inače, tajni kupci su posetili ukupno 800 prodajnih mesta iz različitih delatnosti – auto-industrija, benzinske stanice, finansijska industrija, maloprodaja, turističko-ugostiteljski objekti i objekti uslužnih delatnosti.
Srbija je i ove godine ostvarila pad od 1,61 postotni bod, pa se sa rezultatom od 66,31 posto našla na poslednjoj poziciji. Kategorija koja je u svih šest zemalja regije ostvarila najbolji ukupni rezultat, kao i prethodnih godina, jeste kategorija "poznavanje proizvoda" (93,81 posto).
Tradicionalno najlošije rangirana kategorija je "nuđenje dodatnog proizvoda", sa ukupnim rezultatom od 38,17 posto.
(Telegraf Biznis)