(ANKETA) Zašto nam prodavnice u novembru izgledaju kao da je sutra doček Nove godine?

Vreme čitanja: oko 1 min.

Ukrasi se kreću od 350 dinara, čarape za poklone su 250, dok se slatkiši mogu naći od stotinak dinara pa na više

Ilustracija: Pixabay/Shutterstock/non c/Telegraf

Počelo je sa radnjama za dekoraciju, a onda se nekako simptomatično prelilo i na supermarkete. Nismo se pošteno ni navikli na jesen, a već nam se u radnjama nude figure Deda Mraza, čokolade sa novogodišnjim motivima i ukrasi za jelku.

  • Radije bih kupila jesenju bundevu, nego figuru Deda Mraza;
  • Hoće li mi se novogodišnja figura "istopiti" do januara?;

Samo su neke od polemika koje se otvaraju, a činjenica da smo jesenju toplinu zamenili novogodišnjim duhom nažalost nije novina. Štaviše, o ovom "skokovitom" trendu smo već pisali početkom prošle godine.

Oduvek se verovalo da je period oko Nove godine tzv. "uspi ili propadni" (engl. make it or brake it) za sektor trgovine, pa tako ne čudi što se ovaj trend "rane kupovine" u svetu preliva i na naše tržište.

Prema najnovijoj anketi potrošača Nacionalne maloprodajne federacije koju je sprovela Prosper Insights & Analitics, očekuje se da će potrošači u Americi u proseku potrošiti i 875 dolara na poklone, ukrase, hranu i druge ključne sezonske artikle.

Iznos je 42 dolara veći nego što su potrošači planirali da potroše 2022. prenosi Nrf.

Pa kakve su cene?

Recimo, ukrasi se kreću od 350 dinara, čarape za poklone su 250, dok se slatkiši mogu naći od stotinak dinara pa na više.

Figure Deda Mraza su u pojedinim radnjama na sniženju, pa ih tako već možete naći za 500 dinara pa naviše.

Ako ste oduvek hteli da imate džemper sa novogodišnjim motivima, sada je pravo vreme da ih nabavite jer obično poslednje nedelje pred Novu godinu ostanu samo probrani.

Neke radnje čak i nud popuste na novogodišnju dekoraciju.

Pa da li ste od onih koji polako krećete sa novogodišnjom kupovinom, ili pak uživate u jeseni i dobrom filmu? Pišite nam u komentarima.

(Telegraf Biznis/M.P.)