Ko je prosečan kupac na Crni petak? Otkriven profil osobe koja najviše "pada na popuste" (ANKETA)
Kada je reč o kupcima u Francuskoj, 40 odsto ispitanika kaže da će potrošiti manje novca nego prošle godine
Ko je prosečan kupac na Crni petak? U susret prazniku popusta, koji se obeležava sutra, 24. novembra, kompanije su već uveliko predstavile svoje cenovno snižene ponude, a istraživanja pokazuju da svet, iako ima nameru da troši, ima nameru i da štedi prilikom tih kupovina.
Naime, Crni petak je posebno nakon pandemije i godina krize dobio na značaju, jer je lična potrošnja slabija, plate manje-više stagniraju ili neznatno rastu, dok inflacija istovremeno uzima maha.
Za više od polovine Francuza, Crni petak je zbog inflacije "neophodan", navodi se u istraživanju agencije Opinion way za Amazon. Mnogi potrošači smatraju da je Crni petak dobra prilika za uštedu, a za 52 odsto ispitanika je on "nužan" zbog rasta cena u zemlji, prenosi Figaro.
Među redovnim kupcima na Crni petak, 40 odsto ispitanika kaže da će potrošiti manje novca nego prošle godine, 49 odsto će potrošiti manje-više istu svotu kao 2022, a 11 odsto planira veće troškove. Kupovina, dodaje se, nije samo nužnost, nego i zadovoljstvo, pošto skoro devet od 10 ispitanika (89 odsto) veruje da je Crni petak prilika da se počaste.
Prema statistici, prosečan kupac je najverovatnije žena do 35 godina, koja ima decu.
Na Crni petak se, prema istraživanju, najviše prodaju modni proizvodi - odeća, obuća, torbe, nakit, ali i tehnička roba kao što su pametni telefoni, računari, tableti, zvučnici. Ljudi rado kupuju i male kućne aparate, npr toster ili aparat za kafu.
Kako je u Srbiji uoči Crnog petka?
Ono što primećujemo i ove godine, jeste da je dobar deo radnji i pre samog Crnog petka počeo da daje popuste: recimo, u prodavnicama tehničke opreme ili kod onlajn trgovaca.
Pojedini veliki trgovci tehničkom robom su, takoreći, produžili Crni petak - na više dana ili na čak celu nedelju, a popusti koje nude na belu tehniku, telefone, male kućne aparate, televizore, laptopove, kreću se od 20 do 60 ili 70 odsto.
Ako još uvek niste kupili čizme, odnosno zimsku obuću, taj šoping možete obaviti sutra uz popuste od 30 do 50 odsto, a otprilike toliko je snižena i sportska oprema. Odeća i sve ostalo za bebe je od 15 do 50 odsto.
Ipak, na vama je - ako ste iskusni kupac - da procenite da li su ova sniženja realna ili nas trgovci ponovo varaju time što najpre podignu cene svojih proizvoda, a onda daju popust pred Crni petak.
To, svakako, kod kupca stvara psihološki efekat, jer će on - kupujući proizvod na velikom popustu - imati osećaj da je "dobro prošao", čak i kada plaća skuplje.
(Telegraf Biznis)