3. septembar ključan za sve građane Srbije - evo i zašto!

D. K.
Vreme čitanja: oko 1 min.

Foto:Shutterstock.com

Javna rasprava o Nacrtu zakona o zaštiti potrošača traje do 3. septembra do kada se se mogu dostavljati sve primedbe, predlozi i sugestije na taj dokument.

Javna rasprava o ovom nacrtu je bila zakazana za period od 4. do 24. avgusta, ali je Ministarstvo unutrašnje i spoljne trgovine produžilo do srede 3. septembra.

Primedbe, predlozi i sugestije dostavljaju se Ministarstvu unutrašnje i spoljne trgovine, Nemanjina 22-26, Beograd ili elektronskim putem na e-mail adresu: zastita.potrosaca@must.gov.rs, sa naznakom "Javna rasprava o Nacrtu zakona o zaštiti potrošača".

Foto-Ilustracija: Shutterstock

Važeći Zakon o zaštiti potrošača donet je 2021. godine.

Najvažnije novine ovog nacrta, kako je ranije navedeno u Ministarstvu unutrašnje i spoljne trgovine su te što se regulišu odnosi povodom ugovora o prodaji robe sa digitalnim sadržajem, isporuke digitalnog sadržaja i digitalne usluge, a uvode se i obaveze pružaoca onlajn tržišta i oni se izjednačavaju sa trgovcima u pogledu obaveza koje imaju prema potrošačima.

Sankcioniše se kao nepoštena poslovna praksa ako se trgovac služi lažnim potrošačkim recenzijama i ukoliko kod oglašavanja ne navede da se radi o plaćenom oglasu. Novina je i propisivanje prava na naknadu štete zbog nepoštene poslovne prakse.

(Telegraf Biznis/Tanjug)