Miki Maus, Dart Vejder i Marvel junaci sada su u rukama AI-ja: Disney ulaže milijardu dolara u OpenAI
Disney je napravio potez koji jasno pokazuje koliko se industrija zabave brzo menja. Kompanija je potpisala trogodišnji ugovor sa OpenAI-jem vredan milijardu dolara, čime je postala daleko najveći holivudski partner ove AI kompanije do sada.
U okviru dogovora, Disney daje pristup svojim najpoznatijim likovima za korišćenje u generativnoj video aplikaciji Sora. To praktično znači da će korisnici moći da prave kratke fan video-klipove sa junacima iz franšiza kao što su Frozen, Star Wars, Marvel i Pixar, koristeći tekstualne opise.
Ovo je prvi put da jedan veliki filmski studio ne samo da ulazi u saradnju sa AI firmom, već i aktivno ulaže ogroman novac i preuzima ulogu strateškog partnera. Poruka je jasna: Disney je odlučio da bude deo AI talasa, a ne da mu se suprotstavlja.
Likovi iz Marvela, Pixara i Star Warsa stižu u Soru
Dogovor omogućava korisnicima Sore da prave personalizovane video zapise sa likovima kao što su Kapetan Amerika, Joda, Moana, Miki Maus i Dart Vejder. Deo tih videa biće prikazivan i na Disney+ platformi, što je kompanija ranije diskretno najavila tokom finansijskog izveštaja.
Lista likova koji će biti dostupni je ogromna. Uključeni su junaci iz sveta Toy Story, Frozen, Encanto, Inside Out, Monsters Inc., Zootopia, kao i animirane verzije Marvel i Lucasfilm likova poput Ajron Mena, Tora, Lokija, Tanosa, Luka Skajvokera i Leje.
Posebno je zanimljivo što se Disney na ovaj način potpuno otvoreno uključuje u Soru, aplikaciju koja je prošle godine izazvala burne reakcije u industriji. Kada je Sora 2 lansirana u oktobru, izazvala je kritike jer je koristila takozvani opt-out model, gde se intelektualna svojina mogla koristiti dok vlasnik ne zatraži uklanjanje. Disney sada bira suprotan pristup i ulazi kao prvi veliki partner koji zvanično daje dozvolu.
Stroga ograničenja i jasna poruka industriji
Iako Disney daje likove, ugovor ima jasne granice. OpenAI nema pravo da koristi Disney sadržaj za treniranje svojih modela veštačkog učenja. Takođe, eksploatacija glumačkih performansa je izričito isključena, uz naglasak na zaštitu glasa i izgleda pojedinaca.
Direktor kompanije Disney Bob Ajger poručio je da je tehnološka inovacija oduvek oblikovala zabavu, ali da će kompanija ovu saradnju sprovoditi pažljivo i odgovorno, uz zaštitu autora i njihovih dela. Sa druge strane, Sem Altman ističe da ovaj dogovor pokazuje kako AI kompanije i kreativni lideri mogu da sarađuju na način koji podstiče inovacije, ali i poštuje kreativnost.
Osim licenciranja likova, Disney će postati i veliki korisnik OpenAI tehnologije. Planirano je korišćenje AI alata za razvoj novih proizvoda i iskustava, uključujući Disney+, kao i uvođenje ChatGPT-ja kao internog alata za zaposlene.
Ovaj dogovor ne samo da menja odnos kompanije Disney prema veštačkoj inteligenciji, već postavlja presedan za celu industriju zabave. Nakon ovoga, teško je zamisliti da će se drugi veliki studiji još dugo držati po strani.
(Telegraf Biznis)