≫ 

Ukida se porez na hibride – evo koliko sada košta registracija i koliko ćete uštedeti

Da li se sada isplati kupiti hibridno vozilo u Srbiji?

  • 13
Da li smo nikad bliže e-vozilima? Foto: Pixabay.com

Dugo se najavljivalo i konačno se ostvarilo. Hibridni automobili će dobiti finansijske povlastice. Pogledajmo kolika će biti ušteda i odgovorimo na brojna prateća pitanja.

Koji porez se ukida – PDV prilikom kupovine ili neki drugi?

Reč je o porezu na upotrebu vozila koji se plaća svake godine prilikom registracije. U narodu je poznatiji kao „porez na luksuz“ kod automobila sa kubikažom većom od 2.0 litra.

Dakle, ne ukida se porez, odnosno PDV koji se plaća prilikom kupovine automobila.

Kolika je to ušteda kad se registruje hibrid?

Zavisi od kubikaže glavnog, tj. benzinskog ili dizel motora. Trenutno se porez određuje na osnovu kubikaže isto kao kod običnih automobila, pri čemu starija vozila dobijaju „popust“ od:

15% - preko 5 do 8 godina starosti25% - preko 8 do 10 godina starosti40% - preko 10 do 20 godina starosti80% - preko 20 godina starosti

U praksi to izgleda ovako:

Hibridna Vozila porez Foto: Polovniautomobili.com

Kako da izračunam koliko će ukupno koštati registracija hibrida od sledeće godine?

Možete da iskoristite ovaj Kalkulator registracije vozila.

Upišete sve podatke kao da je reč o standardnom vozilu. Dobićete ukupnu cenu registracije, kao i tabelu u kojoj su navedene pojedinačne stavke, među kojima je i porez na upotrebu. Izbacite njega iz ukupne cene i to je to (otprilike).

Naravno, krajnja cena u praksi zavisi i od drugih faktora, kao što su cena tehničkog pregleda, provizije za uplatnice, usluge agencije...

Polovni hibridi – kakva je ponuda?

Nissan Leaf Foto: Nissan

Hibridni automobili nisu naročito traženi u Srbiji, pa ni ponuda polovnjaka nije baš velika. Ipak, ako kliknete na ovaj link možete da vidite šta se trenutno nudi na sajtu Polovni automobili.

Cene najjeftinijih su od 4.000 do 5.000 evra (npr. Toyota Prius ili Honda Civic) iz 2005. do 2008. godine.

Što se tiče uštede po pitanju ukidanja poreza, najbolje će proći velike limuzine i SUV-ovi, kao npr. VW Touareg (3.000 ccm), Lexus RX 400 Hybrid (3.300 ccm), Toyota Camry Hybrid (2.500 ccm), Toyota RAV 4 Hybrid (2.500 ccm)...

A novi hibridi?

Njihova ponuda polako ali sigurno raste. Neke možete takođe da vidite u oglasima na sajtu Polovni automobili klikom na link novi hibridni automobili.

Da li isti uslovi važe i za plug-in hibride koji mogu da se pune uključivanjem u struju?

Da – bez obzira da li je reč o klasičnim hibridima čije se baterije pune tokom vožnje ili onima čije baterije mogu da se pune i priključivanjem na strujnu mrežu, uslovi su isti.

Šta je sa „mild“ hibridima?

„Mild“ hibridi imaju mnogo slabiji elektromotor i manje baterije u odnosu na klasične hibride, pa nemaju mogućnost da se kreću isključivo na struju, već električni pogon pomaže klasičnom motoru samo prilikom ubrzavanja, a energiju svojih baterija koriste na razne načine da pomognu smanjenju potrošnje goriva – od lakšeg startovanja benzinskog motora kada ga start-stop sistem ugasi na semaforu, do napajanja raznih uređaja dok je ugašen što mu upravo i dozvoljava da bude duže ugašen.

Međutim, situacija je mnogo komplikovanija, pošto njihove baterije mogu da napajaju razne uređaje i sisteme i dok motor radi. Ima ih mnogo vrsta, u zavisnosti od proizvođača do proizvođača. Kako stvari stoje – biće još raznovrsniji i prisutniji među novim modelima.

A da li će biti oslobođeni poreza kao klasični hibridi? Prema definiciji predloga novog teksta Zakona koji uređuje ovu oblast, smatramo da će i oni biti oslobođeni poreza pošto takođe imaju elektromotor koji pomaže pri kretanju.

Ipak, pročitajte nastavak teksta, pa pokušajte da procenite sami.

Šta konkretno piše u predlogu kojim će se ukinuti ovaj porez?

BMW i3 Foto: BMW

U tom dokumentu, tj. u „Predlogu Zakona o izmenama i dopunama Zakona o porezima na upotrebu, držanje i nošenje dobara“ piše sledeće:

Član 1.

U Zakonu o porezima na upotrebu, držanje i nošenje dobara („Službeni glasnik RS”, 26/01, 80/02, 43/04, 132/04, 112/05, 114/06, 118/07, 114/08, 31/09, 106/09, 95/10, 101/10, 24/11, 100/11, 120/12, 113/13, 68/14-dr. zakon, 140/14, 109/15, 112/15, 105/16, 119/17 i 104/18), u članu 5. stav 1. tačka 6) posle reči: „električni” dodaju se zapeta i reči: „odnosno čiji je jedan od pogona električni (hibridna vozila)”.

To znači da će, ukoliko ovaj predlog bude usvojen, Član 5. tačka 6) glasiti:

Član 5

Porez na upotrebu motornih vozila ne plaćaju vlasnici motornih vozila čiji pogon je isključivo električni, odnosno čiji je jedan od pogona električni (hibridna vozila).

Da li ovo važi i za električne automobile?

Da – električni automobili ni do sada nisu plaćali ovaj porez, tako da im se hibridi samo pridružuju.

O električnim automobilima smo već pisali u tekstu: Električni automobil u Srbiji – može li da se registruje

Pogledajte kompletnu ponudu polovnih automobila za prodaju na sajtu Polovni automobili.

Video: Tesla će od sada da juri kriminalce

(Telegraf.rs/Polovniautomobili.com)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • markokobaz

    21. oktobar 2019 | 10:10

    pre par god u okolini bga,mozda pancevo nisam siguran,lik sam napravio auto na struju bio je i u jutarnjem programu,i naravno nije mogao da ga registruje jer nema motor-kubikazu.......tako da sretno u drzavi srbiji

  • zoran bgd

    21. oktobar 2019 | 11:27

    P

  • Vozac KV

    21. oktobar 2019 | 11:33

    Pljackaju nas konstantno decenijama i uvek pricaju o olaksicama. Pogledajte vozni park u Srbiji vise je vozila za odpad nego za registaciju po standardima EU! Pljackaju nas iznova i iznova a sve kao neke olakšice!

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA