"Kada te prošlost koči, budućnost ti beži": Velika lekcija iz biznisa i života Veselina Jevrosimovića

D. K.
D. K.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

U svetu u kome se tehnologija menja brže nego ikada, osnivač i predsednik Comtrade grupe, Veselin Jevrosimović, podseća da ono što smo radili juče ne garantuje vrednost sutra.

“Često ostajemo vezani za stare procese, alate i načine rada samo zato što smo u njih uložili vreme, novac ili energiju,” kaže Jevrosimović u svojoj objavi na LinkendInu. “Ali prethodna ulaganja ne stvaraju automatski buduću vrednost, potrošeno vreme nije garancija budućih rezultata, a nekad je najpametniji potez - napustiti staro i otvoriti prostor za novo.”

Veselin Jevrosimović Foto: Comtrade

Mentalitet prošlosti može biti zamka

Jevrosimović upozorava: “Ako se tvrdoglavo držimo rešenja iz prošlosti, možemo postati zarobljenici sopstvenih odluka. Dok čekamo, novi trendovi, nove platforme i novi načini rada već menjaju tržište.

On naglašava da je potrebno prekinuti sa mišlju: “Uložio sam toliko da sada moram da nastavim.” Umesto toga, kaže Jevrosimović, treba hrabro doneti odluku.

“Upravo tu se razlikuju dobri od loših menadžera. Dobar menadžer prepozna trenutak kada je vreme za promene,” ističe on.

Lekcije iz poslovnog sveta

Jevrosimović koristi primere velikih kompanija da pokaže šta znači ne pratiti promene:

- Nokia je dominirala mobilnim tržištem i uložila milijarde u Symbian, ali se nije prebacila na touchscreen i moderne OS-ove. Sa 40% tržišta pala je ispod 5% za samo četiri godine.

Nokia 3310 Foto: megaflopp / Shutterstock.com

- Kodak je još 1975. izumeo digitalni aparat, ali je odlučio da štiti stari biznis sa filmovima. Digitalne kamere su eksplodirale, a Kodak je bankrotirao 2012.

- Blockbuster je imao preko 9.000 radnji i odbio Netflix, ubeđen da streaming nije ozbiljan biznis. Danas Netflix vredi preko 200 milijardi, a Blockbuster ne postoji.

S druge strane, oni koji su imali hrabrosti da preseku:

- IBM je napustio mainframe hardver i okrenuo se cloudu, softveru i konsaltingu, što danas donosi rast u oblastima koje su nekad bile sporedne.

IBM, kompanija, brend, logo Foto: Tanjug/AP

- Adobe je prešao sa prodaje softvera u kutijama na Creative Cloud model, kratkoročno izgubio, ali dugoročno postao lider u industriji.

Poruka za menadžere i preduzetnike

Jevrosimović zaključuje: “Pažnju, energiju i resurse treba usmeriti ka onome što donosi vrednost danas, ka tehnologijama koje otvaraju vrata budućnosti - a ne ka rešenjima koja nas drže zarobljenim u prošlosti.”

Poslovni sastanak, poslovni ljudi, kolegijum Foto: Shutterstock

Njegova poruka je jasna: samo oni koji imaju hrabrost da se odvoje od prošlih ulaganja i starih procesa mogu da izgrade održivu i konkurentnu budućnost.

Više informacija možete pronači na ovom LINKU.

(Telegraf Biznis)

Video: Proslava više od tri decenije postojanja RTV BK Telekom

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>