Veselin Jevrosimović o sreći kao strategiji: To je najpotcenjenija veština savremenog liderstva

D. K.
D. K.    
Čitanje: oko 3 min.
  • 0

U vremenu u kome se uspeh meri rastom, tržišnim udelima i kvartalnim rezultatima, jedna suštinska dimenzija često ostaje neprimećena. Sreća. Ne kao prolazno raspoloženje, već kao duboka, dugoročna životna i poslovna veština. Upravo iz tog ugla Veselin Jevrosimović, osnivač i predsednik Comtrade grupe, u svojoj LinkedIn objavi pokreće razmišljanje koje povezuje duhovnost, lični razvoj i savremeno liderstvo.

Veselin Jevrosimović Foto: Comtrade

Inspiraciju nalazi u učenjima Dalaj Lame, koji sreću ne posmatra kao cilj po sebi, već kao posledicu načina na koji živimo, razmišljamo i donosimo odluke. U središtu tih učenja nalazi se saosećanje. Kada pomažemo drugima, naš um se širi, a sopstvene probleme sagledavamo jasnije i realnije. To važi jednako za lični život kao i za poslovno okruženje, gde empatija i razumevanje stvaraju zdravije odnose i dugoročnu stabilnost.

Jedna od poruka Dalaj Lame posebno snažno odjekuje i u životu i u biznisu: „Uči, čak i ako treba da umreš sutra.“ Učenje, radoznalost i spremnost na razvoj nisu dodatak uspehu, već njegov temelj. Svet se menja brzo, ali unutrašnji rast je ono što omogućava da se u tim promenama ostane stabilan.

Da sreća nije apstraktan pojam, već merljiva i primenljiva vrednost, pokazuje i primer Butana, države koja je uvela koncept bruto nacionalne sreće umesto isključivog oslanjanja na ekonomske pokazatelje. Naučna istraživanja potvrđuju da srećni ljudi žive duže, zdraviji su, imaju snažnije odnose, veću kreativnost i bolje profesionalne rezultate. Isto važi i za organizacije. Tamo gde su ljudi zadovoljniji, postoji veća produktivnost, manje odsustva, jača lojalnost i stabilnija kultura.

Karijera, uspešna karijera, poslovni čovek, posao, srećan Foto: Shutterstock

Sreća, međutim, nije individualna i izolovana pojava. Ona je zarazna. Prenosi se kroz timove, odnose i svakodnevne interakcije. Jednako kao što se negativnost širi tiho i uporno, tako i pozitivno stanje uma može postati kolektivna snaga.

Dalaj Lama često podseća da su svi ljudi isti, oni koje poznajemo i oni koje ne poznajemo, bez obzira na poreklo, status ili ulogu u društvu. Njegova učenja se oslanjaju na jednostavne, ali duboke istine: blagost je temelj ljudske prirode, saosećanje ima ogromnu snagu, ljubaznost je svakodnevna praksa, a svi smo međusobno povezani. Iz takvog pogleda na svet proističe i jasna razlika u ponašanju. Srećni ljudi su kreativniji, fleksibilniji, društveniji i spremniji na oproštaj, dok su nesrećni skloniji frustraciji, konfliktima i rigidnosti.

Polazna pretpostavka je jednostavna, ali suštinska: svrha našeg života jeste traganje za srećom. Ipak, sreća ne dolazi spolja, iz titula, novca ili stalne težnje ka još. Želja za sve više i više vodi do tačke zasićenja, a zatim do praznine. Pravi balans dolazi iz unutrašnjeg zadovoljstva, zahvalnosti i sposobnosti da cenimo ono što već imamo. Ne da imamo sve što želimo, već da želimo i poštujemo ono što imamo.

Budisti, budizam, budisticki hram, kambodza Foto: Pixabay

U tom kontekstu, jedno pitanje postaje moćan alat donošenja odluka, i privatno i poslovno: „Da li će me ovo usrećiti?“ Budistička logika je jasna. Ako želimo određeni ishod, moramo stvoriti uslove za njega. Ako ne želimo negativne posledice, treba da prestanemo da stvaramo njihove uzroke. Mržnja, ljubomora i bes ne narušavaju samo odnose sa drugima, već pre svega naš unutrašnji mir.

Zato Dalaj Lama savetuje jednostavnu, ali disciplinovanu praksu. Svako jutro doneti odluku da dan bude pozitivan. Svako veče preispitati kako smo živeli. Ako je bilo dobro, radovati se. Ako nije, učiti.

Na kraju, sve se svodi na jednu istinu koja povezuje lični razvoj i liderstvo: disciplinovan um vodi sreći, a nedisciplinovan patnji. Sreća nije luksuz niti sporedna tema. U savremenom poslovanju ona postaje jasna i moćna strategija.

Don’t worry. Be happy.

Više informacija možete pronači na ovom LINKU.

(Telegraf Biznis)

Video: Proslava više od tri decenije postojanja RTV BK Telekom

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>