• 0

Vreme čitanja: oko 1 min.

Letovi na jestivo ulje i otpad uticaće na cenu avio-karata, ali ne onako kako bismo očekivali

Vreme čitanja: oko 1 min.

Upotreba prirodnih goriva može da smanji emisiju ugljen-dioksida za 75 odsto

  • 0
putovanje avion pasoš

Foto: Freepik

Troškovi letova sa smanjenom emisijom ugljen-dioksida najverovatnije će uticati na povećanje cene karata i pojedine putnike odvratiti od putovanja, smatraju predstavnici britanske avio-industrije.

Ipak, neće svi putnici odustati od ovih održivih letova, smatraju stručnjaci i godišnje se očekuje skok broja putnika od oko 250 miliona do 2050. godine.

Prvi korak u smanjenju direktne emisije CO2 je modernizacija flote, jer novi avioni u poređenju sa onima prethodne generacije, omogućavaju smanjenje potrošnje goriva i emisije CO2 za 15 odsto.

Upotreba održivog avio-goriva, mlaznog goriva napravljenog isključivo iz obnovljivih izvora, kao što su korišćeno jestivo ulje, drvni i poljoprivredni ostaci ili sintetički kerozin je teži cilj, ali i ključan u procesu dekarbonizacije, jer može smanjiti emisiju CO2 za čak 75 odsto.

U 2021. godini, KLM je obavio prvi komercijalni putnički let na sintetički kerozin. Tada je korišćeno 500 tona sintetičkog kerozina proizvedenog na bazi CO2, vode i obnovljive energije sunca i vetra.

Air France je imao prvi dugolinijski let na relaciji Pariz - Montreal koji je koristio održivo avio-gorivo proizvedeno u Francuskoj, a u pitanju je gorivo proizvedeno na bazi korišćenog jestivog ulja. Iako je ovo gorivo četiri puta skuplje od običnog, avio-grupa se obavezala da do 2030. godine 10 odsto korišćenog goriva na letovima bude obnovljivo avio-gorivo.

Pod eko-pilotiranjem se podrazumeva način upravljanja letelicom tokom kog se prilagođava brzina, optimizuje ruta i koristi samo jedan od motora na zemlji kako bi se smanjila potrošnja goriva, a time i emisija ugljen-dioksida. Korišćenjem tehnika eko-pilotiranja emisija štetnih gasova se smanjuje za 2-3 odsto, a prebačeno u brojke to znači da je od 2012. godine izbegnuta emisija od ukupno 270.000 tona CO2.

Iako zvuči kao da sve ovo treba da dovede do sniženja cena, činjenica je da je ova goriva za sada mnogo skuplje proizvsti i iskoristiti.

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>