Raspisan javni poziv za zelene stanice: "Moramo biti lider na Balkanu u e-mobilnosti"

 
Čitanje: oko 2 min.
  • 2

Javni poziv za izbor partnera koji će finasirati postavljanje 16 "zelenih stanica" na postojećim auto-putevima u Srbiji - raspisan je danas, izjavio je ministar saobraćaja, građevinarstva i infrastrukture, Goran Vesić.

On je za Tanjug rekao da na tim stanicama treba da bude moguće postavljanje najmanje 80, a najviše do 320 punjača za eletrične automobile, sa najmanje dva priključka za punjenje na svakom punjaču i sa minimalnom snagom 150 kW po punjaču.

- Na ovaj način reagujemo na potrebu da se na državnim putevima postavi veći broj elektro-punjača za punjenje električnih automobila, kao i na zahteve da se postojeća odmarališta bolje urede, budu čistija i onima koji se zaustave pruže više sadržaja.

Prema njegovim rečima, Javno preduzeće "Putevi Srbije" neće uložiti ni dinar u postavljanje "zelenih stanica" već će zarađivati od zakupa, a procenjena vrednost investicije kompanije koja pobedi na tenderu je oko 768 miliona dinara.

Rok za predaju ponuda je 21. novembar.

Vesić je naglasio i da je "poslednji je trenutak da se srpski putevi opreme punjačima za električna vozila, jer kako u Evropi ima sve više ovakvih vozila, pre svega strani vozači počeće da zaobilaze naše puteve". On je izneo i podatak da u Srbiji u ovom trenutku ima oko stotinu punjača za električne automobile na putevima, što je 64 puta manje nego Nemačka.

U julu ove godine, kako je dodao, u Srbiji je registrovano za 20 odsto više električnih automobila nego u istom mesecu prošle godine, dok u Nemačkoj u ovom trenutku ima oko 1,1 milion električnih vozila, odnosno 0,013 vozila po glavi stanovnika, a Srbija ima 1.700 registrovanih električnih vozila ili 0,00025 takvih vozila po stanovniku.

- Najčešće pominjani razlog zašto u Srbiji nema više električnih vozila je nedostatak infrastrukture i punjača i zato smo se kao Ministarstvo odlučili na ubrzano postavljanje ove infrastrukture", kazao je ministar i dodao da je to neophodno da budemo konkurentni, "jer će u Nemačkoj do 2030. biti 15 miliona električnih vozila ili 0,2 vozila po stanovniku" - kaže Vesić i dalje ističe da je u Evropskoj uniji (EU) u 2021. godini 8,3 odsto novoregistrovanih automobila bilo električno, a u 2022. se ovaj udeo popeo na 12,1 odsto.

Naveo je i podatak da je u 2022. Norveška bila lider, jer su četiri od pet novoregistrovanih automobila bili električni, kao i da je u svetu 2022. prodato više od 10 miliona električnih automobila, a očekuje se da u ovoj godini bude prodato 14 miliona.

- Srbija mora da drži korak sa Evropom i da postane lider na Balkanu kada je u pitanju e-mobilnost i zato raspisujem ovaj tender. Recimo, u EU postignut je dogovor da do 2026. na svakih 60 kilometara na auto-putevima budu postavljeni punjači za električne automobile - dodaje ministar saobraćaja.

(Telegraf Biznis)

Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Nes

    10. oktobar 2023 | 16:06

    Koliko koštaju baterije posle 200 - 250 hiljada pređenih kilometara, recite narodu koliko koštaju, recite kolika je cena brzog punjenja na ovim stanicama koje pominjete, i za koga pravite kad 80% građana ne može to sebi da priušti, pa se postavlja pitanje za koga se to pravi? Narodu će te zabraniti da voze na benzin da bi vi naterali te iste da kupuju skupe el. automobile, tobož zbog zagađenja. A taj isti auto prave na fosilna goriva, te iste baterije spadaju u opasne i zapaljive materije. Mi nismo napravili ni postrojenja za spaljivanje đubreta sa deponija, a šta će sa grobljem litijumskih baterija.

  • Miša

    14. decembar 2023 | 12:47

    Neko nekog pravi ludim. Pomnožite snagu u KW i broj mesta za punjenje puta broj "pumpi " potrebnih za snabdevanje dolazimo do cifre da kompletna naša elektroprivreda treba da proizvodi struju za elektromobile. A kući sedi uz sveću. Normalno automobili ne zagadjuju ali termoelektrane, proizvodnja baterija, otpad .... živeli dok je naroda biće i šišanja

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>