Vrata uspeha u 2024. otvara "ključ održivosti": Put transformacije malih i srednjih preduzeća

B. L.
B. L.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Održivost više nije samo regulatorna obaveza, već ključ za poslovni uspeh malih i srednjih preduzeća (MSP) u 21. veku. Kroz prilagođavanje, MSP mogu pretvoriti izazove u prilike, izgraditi održive poslovne modele i osigurati dugoročni uspeh na tržištu. Osim toga, održivost više nije rezervisana samo za velike multinacionalne kompanije, već postaje neophodnost koja oblikuje budućnost kompanija u MSP sektoru.

Jedan od ključnih faktora koji oblikuje poslovanje MSP je usvajanje ESG (Environmental, Social, Governance) principa. ESG faktori sve više utiču na MSP sektor, izazivajući ih da redefinišu svoje strategije, te da se pridržavaju održivih praksi i iskoriste trenutne pogodnosti za transformaciju poslovnih modela i finansiranje inovativnih rešenja.

U dinamičnom okruženju poslovanja, MSP sve više prepoznaju transformativnu moć ESG faktora, posebno u kontekstu održivih lanaca snabdevanja. Održivost u tom domenu više nije samo trend, već strateški imperativ za mala i srednja preduzeća koja traže otpornost, inovacije i dugoročni uspeh.

Drugim rečima, kompanije koje su na vreme prepoznale prednosti poslovanja u skladu sa principima održivosti - sada su visoko rangirane na listama poželjnih dobavljača velikih korporacija.

Održivi lanac snabdevanja obuhvata:

  • smanjenje uticaja na životnu sredinu;
  • etički kodeks;
  • fer radnu praksu i
  • uključivanje lokalne zajednice.
Zeleni vodonik Foto: Artinun Prekmoung / Panthermedia / Profimedia

MSP, koja su usklađena sa ovim principima, ne samo da ublažavaju rizike već i stiču konkurentsku prednost na tržištu gde potrošači sve više vode računa o poreklu i etičkoj praksi povezanoj sa proizvodima koje kupuju. Regulativa, koja u središtu ima due diligence - sve je više prisutna, kako na nivou EU, tako i na nivou pojedinačnih država.

Ovo navodi MSP da na vreme sagledaju nivo zrelosti svojih procesa, politika i procedura, te da ih prilagode narastajućim zahtevima. Velike multinacionalne kompanije se obavezuju na dostizanje ciljeva dekarbonizacije i žele da obezbede visoki ESG rejting, što utiče na izbor dobavljača i saradnika.

Mala i srednja preduzeća u ovom trenutku treba da se informišu i o zahtevima koje će im postavljati veliki kupci i potencijalni investitori, kao i da sagledaju svoje trenutno stanje i prepoznaju jazove koje treba prevazići. Nakon toga, treba postaviti konkretne i merljive ciljeve na strateški način.

Važno je pomenuti da i u Srbiji već postoje podsticajna rešenja za finansiranje projekata i inovacija koja treba da doprinesu efikasnoj i održivoj primeni Zelene agende u Srbiji. MSP treba da iskoriste ove mogućnosti, kako bi se prilagodili i uspešno poslovali u dinamičnoj i održivoj budućnosti.

Da bi podigli svest o značaju ESG izveštavanja, "PwC Srbija" će pokrenuti konkurs ESG Lideri u prvom kvartalu 2024. godine, gde će preduzeća i organizacije u Srbiji imati priliku da konkurišu u različitim kategorijama za unapređenje održivog razvoja.

Udruženja, fondacije i organizacije od opšteg interesa mogu da konkurišu samo u kategoriji Obrazovni program, dok fizička lica mogu učestvovati kao Lideri u održivom razvoju. Stručni žiri će ocenjivati prijave nezavisno i s integritetom.

(Telegraf Biznis)

Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>