Vreme čitanja: oko 3 min.
Vozači iz EU papreno kažnjeni zbog vožnje u zoni ULEZ: 5 zemalja ukazalo na “nezakonito pribavljanje podataka”
Vreme čitanja: oko 3 min.
Velikoj Britaniji je od Bregzita zabranjen automatski pristup ličnim podacima stanovnika EU
Stotine hiljada građana iz zemalja EU neopravdano su kažnjeni zbog vožnje u zoni ultra niskih emisija zagađenja u Londonu, a mnoge od tih kazni su izrečene vozačima vozila koja su ispunjavala standarde, objavio je Gardijan.
Kako navodi list, pet zemalja EU optužilo je Transport za London (TfL) za nezakonito dobijanje imena i adresa građana tih zemalja kako bi izreklo više od 320.000 kazni, od kojih pojedine iznose više hiljada evra, a poslate su od 2021. godine.
Portparol Liberal-demokrata u londonskoj skupštini pozvao je na hitnu istragu, navodeći da bi to pitanje moglo da naruši reputaciju glavnog grada Velike Britanije kao otvorenog za posetioce.
Velikoj Britaniji je od Bregzita zabranjen automatski pristup ličnim podacima stanovnika EU.
Transportne vlasti u Belgiji, Španiji, Nemačkoj i Holandiji kažu za Gardijan da se podaci o vozačima ne mogu deliti sa Britanijom radi sprovođenja pravila u londonskoj zoni ultra niskih emisija zagađenja i tvrde da su podatke o registrovanim vozačima nezakonito pribavili agenti koji rade za TfL-ov Euro Parking Collection.
Euro Parking je sklopio petogodišnji ugovor sa TfL-a 2020. godine za naplatu dugova od stranih vozača koji su prekršili pravila emisije zagađenja.
Procenjuje se da je kompanija, koja je plaćena prema učinku, zaradila između pet i 10 miliona funti, a postoji mogućnost obnove ugovora na narednih pet godina.
U Francuskoj je više od 100 vozača pokrenulo tužbu tvrdeći da su njihovi podaci dobijeni na prevaru, dok holandski vozači kamiona preduzimaju pravne postupke protiv TfL-a zbog kazni od 6,5 miliona funti, za koje tvrde da su izrečene nezakonito.
Prema belgijskom poslaniku Mihaelu Frajlihu koji je istražio to pitanje u ime svojih birača, TfL koristi podatke o evropskim vozačima koje dobija nezakonito za izdavanje neopravdanih kazni. Frajlih je zatražio od ministara da pokrenu to pitanje tokom trenutnog belgijskog predsedavanja Savetom EU.
- Ovo je verovatno jedno od najvećih kršenja privatnosti i podataka u istoriji EU, ali do sada nije preduzeta nikakva konkretna akcija dok se odgovornosti prebacuju na vozače - rekao je Frajlih.
TfL je saopštio, da uprkos nepostojanju pojedinačnih sporazuma o razmeni podataka sa zemljama EU, lokalni zakoni dozvoljavaju vlastima da dele informacije o vlasnicima vozila sa Britanijom radi sprovođenja saobraćajnih propisa.
Međutim, zemlje EU kažu da nacionalni zakoni dozvoljavaju Britaniji pristup ličnim podacima samo u slučaju krivičnih dela, a ne za prekršaje.
Mnoge kazne su izrečene vozačima koji su posetili London u vozilima usklađenim sa standardima niskog zagađenja nisu znali da moraju da budu registrovani kod TfL-ovog agenta za naplatu Euro Parking-a najmanje 10 dana pre posete.
Neregistrovanje se, prema pravilima, ne smatra prekršajem, ali su pojedini vozači ipak dobili kazne.
TfL je saopštio da su kazne opravdane jer nije mogao da potvrdi da li su strana vozila prekršila standarde o emisiji zagađenja ako nisu registrovana.
Pojedini automobili sa niskim emisijama zagađenja pogrešno su klasifikovani kao teška teretna dizel vozila i kažnjeni u posebnoj zoni niske emisije koja podrazumeva kazne do 2.000 funti dnevno.
Stotine vozača su se žalili da su kazne stigle nedeljama nakon što su istekli rokovi za prevremeno plaćanje i žalbeni rok.
Tako je jedan francuski vozač kažnjen sa 25.000 funti zbog navodnog kršenja pravila, uprkos činjenici da je minibus koji je vozio ispunjavao standarde o niskim emisijama zagađenja.
(Telegraf Biznis/Tanjug)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.