• 3
 ≫ 

Cveta biznis kafe: Kinezi su se kleli u čaj, sada imaju više kafe nego Kenija i Kostarika zajedno

 ≫ 

Kako je jedno tradicionalno društvo promenilo svoje navike

  • 3

Kina trenutno proizvodi više kafe nego Kostarika i Kenija zajedno. Sa dolaskom lanaca kafeterija, koji su sve prisutniji širom zemlje, narod koji je poznat da voli čaj, sada uživa u ispijanju napitka druge vrste.

Ranije, kafa u Kini nije bila niti jeftina, niti ju je bilo lako naći. Sada, stidljivo, postala je deo svakodnevice. Kinezi uglavnom nikada nisu važili kao ljubitelji kafe, pogotovo ne one od sveže prženog zrna, da ne govorimo o jutarnjoj navici.

Međutim, posle više od deset godina korporativnog nametanja, i evolucije na tržištu, ali i novim ukusima, kafa i kultura ispijanja tog napitka u Kini počeloi su da se šire.

Kina sada već više od jednog veka ima sopstvenu industriju uzgoja kafe. Donesena je krajem 19. veka, a industrija se brzo širi zajedno sa nacionalnom potrošnjom.

Međunarodna organizacija za kafu procenjuje da Kina sada ima više kafe nego Kenija i Kostarika zajedno. Ali proizvodnja, kultura i kafe-biznis u Kini su još u povoju.

Zrna koja se uzgajaju u Kini su arabica, srednjeg kvaliteta: suviše je dobra za lokalnu potrošnju, ali nije dovoljno dobra za inostranstvo. Veliki procenat se izvozi u Nemačku, na primer.

Kafa, zrno kafe, soljica za kafu Foto: Pixabay

Starbaksove kafeterije ušle su u Kinu pre sedamnaest godina, a danas, oni kontrolišu čak 60% tržišta, o čemu svedoči neverovatan podatak da se otprilike svaki dan otvori po jedna nova njihova kafeterija.

Kina u prihvatanju ove kulture liči na Japan, pokazuje statistika trgovine Međunarodne organizacije za kafu.

Japanu je trebalo nekoliko decenija da potpuno prihvati kafu, ali su sada četvrti najveći potrošač kafe na svetu.

Kina se nalazi na sedamnaestom mestu, a visoko je na listi zbog svoje populacije.

Dok većina Kineza pije instant kafu i samo kod kuće, tržište specijaliteta polako se širi, te tako prodavnice dolaze u dve različite verzije: korporativna i lokalna.

Starbaks je to jasno predstavio na svojoj internet stranici: "stvara kulturu kafe u tradicionalnom društvu koje pije čaj." Iskrenost ove izjave dovodi u fokus globalne napore - američko brendiranje, italijanski espreso aparati, centralnoameričko i afričko zrno... Sve izgleda kao dokaz da je globalizacija pobedila, ali to još uvek nije gotova stvar.

Kafa se, dakle, kod mnogih Kineza još uvek posmatra kao neobičan, strani napitak.  Što je skuplja šoljica, to više postaje statusni simbol, i onda je više ljudi želi.

Ipak, polako se pored stranih šire i kineske prodavnice kafe. Praksa je pokazala da mogu da budu uspešne, a sve češće se govori o nečemu što je nazvano "starbaks efekat" - reč je o ekonomskom fenomenu kada i nezavisni kafići u blizini Starbaksa zarađuju više novca, a ne manje.

Stručnjaci kažu da će se efekti ukusa iz Kine preliti na ostatak cele industrije, pa i sveta.

VIDEO: Japanci pravili kafu za hipstere, rezultat je očaravajući

(Telegraf Biznis / V. B.)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>