Biznis od kojeg Hrvati uzimaju milione, a Srbi ga još nisu razvili: Kamping turizam je neverovatna šansa za zaradu

Prošle godine je susedna Hrvatska imala 17 miliona kamping noćenja, a u našoj zemlji je boravilo svega 17.000 kampera

Prirodne lepote, tradicionalna kuhinja, gostoprimljivi ljudi i tranzitni put, faktori su koji bi Srbiju mogli staviti na jedno od nezaobilaznih mesta na evropskoj kamperskoj mapi, ali se ti potencijali dovoljno ne koriste, izjavio je predsednik Kamping asocijacije Srbije Vladimir Ðumić.

Prema njegovim rečima, ono što "koči" razvoj kampinga u Srbiji jesu:

1. VISOKE PUTARINE

- Visoke putarine ponekad koštaju kampere više nego gorivo. Putarine nisu ''kamping frendli'', tako da bi bilo poželjno spustiti ih u kategoriju klasičnih putničkih vozila, jer bi to povećalo broj kampera na prolasku kroz Srbiju - rekao je Ðumić za Tanjug.

2. NEDOSTATAK SANITARNIH STANICA ZA KAMP KUĆICE

Bilo bi dobro iskoristiti tranzitni put kojim kamperi često idu ka Grčkoj i Turskoj i na toj ruti postaviti sanitarne stanice za kamp kućice.

- Dugačak je put kroz Srbiju i kamperima je teško da nastave put ako im je, na primer, toalet pun. Ako im omogućimo sanitarne uslove na putu kroz Srbiju, poput punjenja vode ili pražnjenja toaleta, naravno uz zadovoljavanje svih ekoloških standarda da takve materije ne odu u zemlju, značajno ćemo doprineti kvalitetu usluge kamperima - rekao je Ðumić.

Naveo je da trenutno u Srbiji postoji samo jedna takva stanica, koju je na jednoj od svojih benzinskih pumpi postavila mađarska kompanija MOL, posle graničnog prelaza Batrovci s Hrvatskom, gde su postavljeni uređaji za pražnjenje toaleta, punjenje vode, struje...

- Nadamo se da će takvih stanica u budućnosti biti više - kaže Ðumić.

3. NEDOSTATAK KLASIČNE INFRASTRUKTURE

Osim toga, navodi, bitno je da u kampovima postoji i klasična infrastruktura, kao što su tuševi i toaleti, ali i da kampovi budu dovoljno komforni i prostrani, kako bi i najveća kamping vozila mogla udobno da se "smeste".

Trenutno u Srbiji, navodi Ðumić, ima oko 40 kampova, mada bi ih, prema njegovim rečima, s obzirom na prirodni potencijal zemlje, posebno na jezerima, u banjama i na planinama, trebalo biti više.

Kamp kućica, kamperi

Mogli bismo profitirati od kamping turizma; Foto: Pixabay

HRVATSKA UVELIKO RAZVIJA OVU VRSTU TURIZMA

I dok je, ističe, prošle godine susedna Hrvatska imala 17 miliona kamping noćenja, u našoj zemlji je boravilo svega 17.000 kampera.

Prema Ðumićevim rečima, kamping turizam u velikim evropskim zemljama predstavlja više od 25 odsto ukupnog turističkog prometa, a velike prihode od kamping turizma ostvaruju Nemačka, Holandija, Belgija, Francuska...

Najveći ljubitelji kampovanja su upravo građani zemalja s najvišim standardnom, te se na spavanje pod "vedrim nebom" najčešće odlučuju Francuzi, Holanđani, Belgijanci, Nemci, Britanci i Italijani, a zbog porasta standarda i Slovenci, Česi i Poljaci.

Ðumić kaže da i Srbi sve češće hotelski smeštaj zamenjuju prirodom, a najčešće kampuju u Grčkoj i na njenom poluostrvu Halkidiki, mada i po Srbiji.

- Postoje ljudi koji shvataju prednosti kampovanja u odnosu na hotelski smeštaj, i to je odmor koji se ne može porediti ni s jednim drugim - kazao je Ðumić.

(Telegraf.rs / Tanjug)

Tagovi: Biznis, Kamp kućica, Kampovanje, Kampovanje u Srbiji, Problemi, sANITARNE STANICE ZA KAMP KUĆICE, Srbija

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

Komentari (37)
Poređaj komentare:
  • S
    Sanja

    Imamo kamper i obilazimo Evropu i kad se vratimo u Bgd, uvek pomislimo kako bi bilo dobro da i nas grad ima uredjen kamp za sve turiste koje srecemo. To su sve kulturni ljudi koji su zaljubljeni u ovaj vid putovanja i vrlo uredni.Francuska ima npr.500 kampova, Italija, Slovenija, Austrija, Holandija...Ti kampovi su u samim centrima grada ili na oar stanica od centra.Predlazem da u Bgd bude blizu ukljucenja na autoput ili na Adi.

  • Š
    Štroka do neba!

    Kamp trazi UREDJENE PROSTORE, Potrebni su VODOVOD, TOALETI, TUSEVI, PRIKLJUCI ZA STRUJU, MESTA ZA ODLAGANJE SMECA, a to sve TREBA Z A I S T A ODRZAVATI. Pa sad sami procenite zasto u Srbiji NEMA takvih prostora i na sta bi licili sve i da ih ima!

  • T
    Tomatinjo

    Kapital je plašljiva zverka koja beži iz država koje su potencijalna žarišta, u kojima u budzetu dominira stavka za vojsku i oružje a ne za ravoj, industriju, infrastrukturu, turizam isl. Turisti, ukliučujiući i kampere, su slični lastama. Svojim dolaskom ili povratkom nagoveštavaju proleće pa i ekonomsko. Baš kao laste vraćaju se tamo gde im je dobro i gde se prijatno osećaju. A njihovo prisustvo pokazuje da je reč o zdravoj i sigurnoj sredini u koju je poželjno ulagati.