"Beogradski metro - najveći infrastrukturni projekat u regionu"
Sledi najvažniji zadatak - izabrati optimalan način finansiranja ovog projekta
Potpredsednica Vlade i predsednica Radne grupe za realizaciju projekta izgradnje beogradskog metroa Zorana Mihajlović kaže da je gradnja metroa u Beogradu “najveći i finansijski najzahtevniji infrastrukturni projekat u regionu, vredan više od četiri milijarde evra”.
Ona je na drugoj sednici radne grupe, na kojoj je francuska kompanija “Ežis” predstavila prethodnu studiju opravdanosti i predlog dve linije metroa, rekla da je beogradski metro projekat od najvećeg značaja za Beograd, ali i od interesa za Srbiju, zbog čega je najvažniji zadatak izabrati optimalan način finansiranja ovog projekta.
- Pitanje svih pitanja je model finansiranja ovog projekta, struktura troškova, kao i konačna cena, i zato se Vlada uključila, jer Grad Beograd ne može sam da iznese ovaj projekat. Finansiranje će biti glavna tema razgovora na našoj radnoj grupi, u koju je uključen i ministar finansija Siniša Mali - rekla je Mihajlovićeva.
Radna grupa je na današnjoj sednici donela odluku da se prethodna studija opravdanosti sa generalnim projektom, koju je uradila firma “Ežis”, uputi Republičkoj revizionoj komisiji, kao i da se izabere finansijski savetnik koji će za Vladinu radnu grupu uraditi finansijsku i ekonomsku analizu projekta izgradnje beogradskog metroa.
Takođe, naloženo je Gradu Beogradu da radnoj grupi dostavi sve odluke koje su do sada donete u vezi sa ovim projektom.
Pored Mihajlovićeve, ministra Malog i ostalih članova, sastanku radne grupe prisustvovali su i gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić, predstavnici kineske kompanije “Pauer Čajna” i francuske kompanije “Ežis”.
Na sastanku su predstavljene linija 1 metroa, koja bi išla od Železnika do Mirijeva (dužine 21,3 km), čija je procenjena vrednost 2,33 milijarde evra, i linija 2 od Zemuna do Mirijeva (dužine 19,2 km), čija je procenjena vrednost 2,07 milijardi evra.
Prema ovom predlogu, ukrštanje ovih linija predviđeno je na Savskom trgu, kod zgrade nekadašnje Glavne železničke stanice.
(Telegraf Biznis/Tanjug)
Video: Edina je najmlađa vlasnica škole jahanja u Srbiji
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Nikola
Koliko bi fabrika po celoj Srbiji moglo da se napravi, puteva, mostova, celih sela. Ali dobro, bitno je da se Beograđani lepo voze.
Podelite komentar
Ana
Srbija radi Beograd se gradi! Samo je Beograd Srbija,ko sisa nas ostale.
Podelite komentar
Milos
Najveci misaoni projekat :)
Podelite komentar