Angela Merkel protiv Euro 7 standarda: "Ne treba odbacivati benzince i dizelaše"

Nemačka kancelarka smatra da prelazak na električne automobile ne bi trebalo da bude brz i radikalan

Komentari

  • Boki

    29. novembar 2020 | 17:51

    Ja sam mišljenja da Euro norme treba donositi u dogovoru sa proizvođačima. Standard treba doneti u skladu sa tehnologijom koju mogu proizvesti.

    • 29. novembar 2020 | 23:59

      Elektro-vozač

      @Boki

      Slažem se u osnovnoj nameri ali "koji mogu proizvesti" i "koju žele proizvesti jer ne moraju da ulažu u razvoj" nisu iste stvari a ova poslednja onemogućava takve dogovore. Drugo, videli smo šta je moguće i daleko bolje pa takvo dogovaranje više nije potrebno.

    • 30. novembar 2020 | 06:28

      Boki

      @Boki

      Ne može se tek tako preći na potpuno drugačiju tehnologiju jer posledice po privredu mogu biti katastrofalne. Nema ni potrebe za tim, evo Fiat 500 hibrid je jedan primer kako automobil može biti eklolški bez velikih šokova po kupce i po industriju. Emisija co2 mu je 88g/km. Ja mislim da čovek proizvede više co2 ako trči 1 km, to je zaista nešto minimalno. Troši 4l benzina u gradu i vozi se kao običan automobil sa ručnim menjačem bez ikakvih bitnih promena za vozača. Uz sve to cena mu je sasvim korektna.

    • 30. novembar 2020 | 14:58

      Elektro-vozač

      @Boki

      "Šok po kupce" postoji ali samo u najpozitivnijem smislu. Sve ljude koje znam da su jednom kupili električni zarekli su se da nikada neće ići nazad na fosilne. Industrija ili želi da pređe na savremenu tehnologiju ili ulagači svim silama pokušavaju da zaustave napredak da bi opravdali i sačuvali svoja pogrešna ulaganja. Zaposleni će naći posao na drugim mestima. Kroz istoriju imamo mnogo ovakvih primera i i dalje smo tu. Neće svima biti lako ali i ne može - život zahteva borbu a ovde živote i spasavamo uklanjanjem trovača (bukvalno). Drugo, zemlje koje su do sada kaskale za ostalima sada em kaskaju manje em imaju prednost sa lakše i brže mogu sa pređu u savremeno doba upravo zato što nemaju razvijenu zastarelu industriju za veštačko održavanje u životu a imaju jeftiniju radnu snagu važnu za početak. Srbija ovde ima svoju šansu koju, za sada, ne iskorišćava.

  • Dex

    29. novembar 2020 | 16:19

    100 % u pravu

  • ime

    29. novembar 2020 | 15:35

    Gde je taj elektro vozac 🤣

  • dg

    29. novembar 2020 | 14:53

    Merkelica brine o svojoj automobilskoj industriji a umotava priču u nešto skroz drugo.

  • Elektro-vozač

    29. novembar 2020 | 14:29

    "Potrebno" i "nekome poželjno" nisu iste stvari. Potrebno je da što pre rešimo zagađivanje svih vrsta. Naravno da se to zagađivačima neće svideti.

    • 29. novembar 2020 | 14:50

      gedza

      @Elektro-vozač

      novi automobili skoro da ne zagadjuju... nek se rese starih i ove sto skidaju katalizatore nek hapse... a o grejanju na ugalj necu ni da pocinjem....

    • 29. novembar 2020 | 19:24

      ime

      @Elektro-vozač

      Stvarno mislis da elektro vozila ne zagadjuju prirodu?

    • 29. novembar 2020 | 19:42

      Crni

      @Elektro-vozač

      Edukuj se malo nemoj biti glup u drustvu smeju ti se svi iole tehnicki pismeni. Vidim da se nisi raspitao koliko elektromobili zagadjuju priliom punjenja i da stvarno oko kola nema zagadjenja ali u nasem slucaju nadrljao je Obrenovac. Obaska sto proizvodnja elektromobila zagadjuje vise od klasicne pogotovu baterike koje su nakon isteka roka trajanja odlaganje je problematicno. Ali imas izgleda vrlo uzan pogled na svet iliti elektromobile i finansijski daleko vise placas zamenu baterija jer kosta dobrih 20-30% cene novog. Npr uzecu auto iz 2005god da preracunamo koliko punjenja baterija treba i koliko cadji se proizvede u Obrenovcu za npr 1300km koliko se moze preci sa rezervoarom dizela, ili benzina. Kad apunis baterije imas npr 6 sati neprestanog zagadjenja i posle stvarno nista ne zagadjuje dok kod dizela i benzina srazmerno predjenom putu. Nmaerno nisam naveo novu generaciju motora euro5 ili euro6 koja ultra mlo zagadjuju

    • 30. novembar 2020 | 00:02

      Elektro-vozač

      @Elektro-vozač

      @ime: Naprotiv, znam i tvrdim da sva vozila zagađuju. Električna dokazano zagađuju daleko manje (i "rešivije") od fosilnih. Podatke je sve lakše naći.

    • 30. novembar 2020 | 00:13

      Elektro-vozač

      @Elektro-vozač

      @Crni: Hvala, ja sam obrazovan i nastavljam i dalje. Obrazovanju nikada kraja. Proverive podatke sam vam izneo pre neku nedelju uz neki od članaka. Moja baterija je koštala više od 50% mojih kola kada sam ih kupio, dakle više nego što si ti izneo, i svejedno su mi se isplatila. Zamena te baterije sada košta daleko manje - ceo auto sa baterijom tog kapaciteta može da se kupi po ceni koju sam ja platio za nju. Tačno, ali, kažem opet, meni se isplatila. Sada to više nije problem onima koji kupuju nova kola (polovnih električnih još nema dovoljno). Drugo, preskačeš mnogo detalja oko zagađivanja. Em fosilni zagađuju više em električni manje iz razloga koji svi sada mogu sa nađu, čak i sa Obrenovcem, a nije Obrenovac jedini izvor napajanja. Preko svega toga električna kola postaju sve čistija a fosilna ne. Bilo bi lepo da redakcija detaljno istraži i objavi sve podatke umesto da ljudi kao ja moraju da ispravljaju pogrešna ubeđenja neupoznatih.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA