"Čekao sam mašinu i šporet dve nedelje, roba nije stigla - šta da radim"

Jedan naš sugrađanin pitao je šta da radi ukoliko nema obećane isporuke narudžbine

Sugrađanin je čekao više od dve nedelje za plaćenu robu.

- Naručili smo od jednog trgovca kompletnu belu tehniku za tek useljen stan i obećano nam je da će roba stići za dve nedelje. Onda su nam iz trgovine javili da će nam odmah isporučiti šporet i veš mašinu, a ostalo da sačekamo pošto nema na lageru. Prilikom kupovine smo se dogovorili da nam svi uređaji budu isporučeni u jednom danu zbog organizacije i oni su pristali. Prošlo je već više od 20 dana i isporuke nema. Da li imamo pravo da raskinemo ugovor i odustanemo od kupovine, pošto se osećamo kao prevareni kupci?

Odgovor:

Trgovac je u obavezi da vama ili licu koje ste odredili preda robu bez odlaganja, a najkasnije u roku od 30 dana od dana zaključenja ugovora, ako nije nešto drugo ugovoreno. Ako prodavac ne isporuči robu u ugovorenom roku, a ispunjenje obaveze u tom roku je bitno ili je potrošač obavestio prodavca pre zaključenja ugovora kog dana želi da bude isporučeno, to jest u ugovorenom roku od suštinskog značaja za njega, ugovor se raskida po samom zakonu.

Takođe potrošač može prodavcu ostaviti i naknadni rok za ispunjenje ugovora, međutim ukoliko prodavac ni u naknadnom roku ne isporuči robu, ugovor se raskida po samom zakonu.

U slučaju raskida ugovora, prodavac je u obavezi da odmah, a najkasnije u roku od tri dana od dana raskida ugovora vrati potrošaču sav plaćeni iznos po osnovu ugovora.

Jedna od novina koje je doneo Zakon o zaštiti potrošača jeste i ta da se neće smatrati urednom isporuka na adresu koju ostavi potrošač ostavljanjem robe ispred vrata kuće ili stana potrošača ili na nekom drugom mestu.

(Telegraf Biznis/Potrošač)

Tagovi: Bela tehnika, Isporuka, Potrošač, prodavac

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata