Zbog depresije previše trošila: "Tražila sam od banke da mi blokiraju račun, ali nisu hteli"

 ≫ 
  • 1

Britanka Suzan Hodi bila je na bolničkom lečenju zbog depresije. Zbog bolesti tada nije verovala da ima budućnost pa je počela da troši svoju ušteđevinu kupujući poklone za svoju porodicu i prijatelje, piše BBC.

Njeni roditelji su pokušali da intervenišu, ali banka je odbila zahtev da se na Suzaninom računu blokiraju transakcije.

- Bila sam pacijentkinja na odeljenju za mentalno zdravlje, a oni su moja najbliža rodbina. Dala sam im sve podatke o bankarskom računu, oni su pokušali da zaustave transakcije, ali banka je rekla da nema ovlašćenja da to učini - ispričala je Hodi, dodavši kako misli da je reč bila o automatskoj odluci, te da banka nije u obzir uzela okolnosti i kontekst zahteva.

Kada se vratila iz bolnice kući, usledio je novi šok. Dobila je rešenje sa suda da zbog toga što nije platila porez, a račun joj je stigao dok je bila u bolnici. Sada mora osim poreza platiti i dodatne troškove od 1.000 funti (Oko 1.112 evra).

Budući da je potrošila ušteđevinu, a tada je primala samo naknadu za bolovanje, bila je prisiljena da uzme kreditnu karticu kako bi platila račun, što ju je na kraju, gurnulo u dugove.

Sada, piše BBC a prenosi Jutarnji, Hodi želi roditeljima da punomoć kako bi mogli u potpunosti upravljati njenim finansijama i imovinom, ako ona zbog bolesti ne bude psihički u stanju o tome voditi brigu. No, usput je otkrila kako je taj proces vrlo kompleksan i težak.

U britanskom Institutu za strategiju upravljanja novcem i mentalno zdravlje kazali su za BBC kako je Hodin slučaj nije jedinstven te kako celi sistem treba reformisati.

Prema njima, jedna od pet osoba sa psihičkim poteškoćama bila je prisiljena da prepusti drugima upravljanje njihovim finansijama. No, prema ovom Institutu sistem punomoći nije predvidio fluidnost mentalnih bolesti.

- Ljudi koji imaju probleme s mentalnim zdravljem žele s nekim da dele neke odluke tokom određenog vremena, ali bez osećaja da su u potpunosti izgubili kontrolu. Kako su suočeni sa sistemom koji ne odgovara na njihove potrebe, riskiraju zaobilazeći ga pa drugima predaju svoje pinove i lozinke što ih čini vrlo izloženima prevarama i zloupotrebi - istakla je Helen Undi, izvršna direktorka Instituta.

Tehnologija kojom bismo olakšali ljudima da sigurno učestvuju u donošenju finansijskih odluka postoji, samo ju je potrebno upotrebiti tamo gde je zaista potrebno, zaključila je Undi.

VIDEO: Osam načina da sačuvate vašu karticu od krađe dok ste na odmoru

(Telegraf Biznis/Jutarnji list)

Video: Vučić na otvaranju deonice Moravskog koridora: "Ovo je najbolji put u Srbiji, pišemo istoriju"

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • pera

    20. jul 2019 | 11:55

    Mi smo svi u depresiji jel su nam blokirani racuni i nemamo sta da trosimo sad smo kvit!!!

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>