Francuska kompanija "Alstom" zainteresovana za isporuku sistema za beogradski metro

Konačna trasa prve dve linije metroa je utvrđena - one će ići od Železnika do Mirijeva i od Mirijeva do Zemuna, ali planirana je i treća

Vršilac dužnosti direktora JKP "Beogradski metro i voz" Stanko Kantar izjavio je danas da je francuska kompanija "Alstom" zainteresovana za isporuku voznih sredstava i sisteme - kontaktne mreže, mašinske elektrosisteme u okviru metroa.

Kako je podsetio, sporazum o razumevanju sa Francuskom potpisan je još 2011. godine kao i da postoji međunarodni ugovor sa kineskom stranom. Kantar za RTS kaže da je "Alstom" zainteresovan za isporuku voznih sredstava i da to piše u dokumentu, ali da tu, dodaje, nije definisan građevinski deo.

Taj građevinski deo trebalo bi da finansira Kina na osnovu ugovora o saradnji između dve zemlje. Vrednost projekta je, kako je rekao ministar finansija Siniša Mali, četiri milijarde evra.

- To je procenjena cena iz generalnog projekta koji je radila francuska kompanija 'Ežis' i mi tek treba da radimo objedinjenu cenu projekta koji će da definiše tačne vrednosti - rekao je Kantar.

Ono što sledi je, kako kaže, da se uradi dobar geološki elaborat koji eventualno može da pokaže "da li imamo veće probleme nego što očekujemo".

- Pošto je Beograd već dosta izbušen tokom prethodnih decnija imamo sada već dosta dobre podloge - ukazao je Kantar. Plan je da izgradnja prve dve trase beogradskog metroa počne krajem sledeće godine i to i na Makiškom polju.

Beogradski Metro

Plan za metro sistem; Foto: Beoinfo

- Sada je u postupku izgradnja hidrotehničkog rešenja Makiškog polja, jer tamo imamo Železničku reku i Žarkovački potok, sliv površinskih voda sa Železnika i Žarkova. Treba da se uradi plan generalne regulacije šinskih sistema - objasnio je Kantar.

Prema njegovim rečima, sledeće nedelje će biti raspisan konkurs za izradu geološkog elaborata za prvih 17 kilometara i to će, kako kaže, biti najobomniji elaborat koji rađen u poslednjih nekoliko decenija.

Konačna trasa prve dve linije metroa je utvrđena - one će ići od Železnika do Mirijeva i od Mirijeva do Zemuna, ali planirana je i treća.

- U planu generalne regulacije šinskih sistema biće definisana i trasa treće linije. Ono što nije pokriveno sa četiri linije BG-voza i dve linije metroa to je Banjica, Voždovac, Autokomanda, Prokop i to treba povezati trećom i naravno blokovi na Novom Beogradu, tako da je to cilj da se pokrije u jednom trenutku - rekao je Kantar.

Prva linija metroa imaće četiri zajedničke stanice sa BG- vozom, druga dve, i one bi po procenama trebalo da preuzmu 45 odsto javnog prevoza, rekao je Kantar.

Generalnim projektom je za gradnju prve faze definisano četiri i po godine, i ako se sa gradnjom počne 2020. godine, onda bi 2025. bilo moguće voziti se metroom.

(Telegraf.rs/Tanjug)

Tagovi: alstom, Beogradski metro, Beogradski metro i voz, Francuska, Investicije, saradnja

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

Komentari (1)
Poređaj komentare:
  • N
    Nije nego

    Mozda, da razmislimo ako povuku priznanje Kosova.