• 10
 ≫ 

Srbija će imati jednu od najbržih pruga, najizazovniji vijadukt i tunel kroz Frušku Goru

 ≫ 

Ugovor potpisan sa "Ruskim železnicama" (RŽD) vredan je 230 miliona evra

  • 10

Srbija će imati najbržu prugu u ovom delu regiona, kojom će se od Beograda do Budimpešte ići 200 kilometara na sat.

Ugovor potpisan sa "Ruskim železnicama" (RŽD) vredan je 230 miliona evra, a trenutno se radi na rekonstrukciji najtežih delova od Stare Pazove do Novog Sada u dužini od 44 kilometara, izjavio je prvi zamenik direktora "RŽD Internešnl" ogranak u Srbiji Mansurbek Sultanov.

On je kazao da je polovina deonice na pruzi od stare Pazove do Novog Sada već rekonstruisana, a u toku su radovi na vijaduktu i tunelu kroz Frušku Goru.

- Radimo vijadukt paralelno jedan sa drugim u dužini od tri kilometara. Što se tiče tunela kroz Frušku Goru imamo dve cevi u ukupnoj dužini od 2,2 kilometara. Čekamo jednu veliku eksproprijaciju koja treba da bude završena do kraja avgusta nakon čega ide naredna faza od 10 kilometara od Sremskih Karlovaca do Petrovaradina i Novog Sada - rekao je Sultanov.

voz Foto: Pixabay

On je kazao da svaki veliki infrastrukturni projekat ima probleme, ali je istakao podršku predsednika i Vlade Srbije, resornih ministarstava i odličnu kooperaciju sa Infrasrukturom Železnice Srbije.

U vezi sa rekonstrukcijom pruge Beograd-Bar Sultanov je naveo da je ruska železnica zainteresovana i za taj projekat i da je u toku prikupljanje neophodne dokumentacije.

- Za barsku prugu već imamo završenu deonicu do Valjeva, ali to nije najkritičniji deo već je to deo prema Zlatiboru i dalje do granice sa Crnom Gorom. Tu nema mnogo prostora da bi se menjala osovina kao na pruzi prema Budimpešti. Da bi se osavremenila i dostigla projektovana brzina na toj pruzi neophodna je savremena bezbednosna infrastruktura, nova kontaktna mreža i signalizacija - kazao je Sultanov.

On je ocenio da Srbija ima veoma dobar položaj i da ne treba da izgubi teretni tranzit zbog čega su neke rekonstrukcije rađene pod saobraćajem.

- Koridor 10 i 11 su najbitniji za železnički kao što su i za drumski saobraćaj zbog toga je stategija koju sada sprovodi vaša vlada i resorna ministarstva dobra - rekao je Sultanov.

(Telegraf Biznis / Tanjug)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Lord

    24. jul 2019 | 16:10

    Svi na svetu ulazu u modernizaciju zeleznice, jedino je Srbija i Bosna unistavaju...

  • Rajnhard

    24. jul 2019 | 21:28

    Parnjača je pre 40 godina šibala 60 km na sat, a sada bajs ide brže od ovih "brzih" pruga u Srbiji. Od BG do Bara voz-pešak "projuri" za šest meseci....Dokle će da lažete ova narod?

  • СРБ

    24. jul 2019 | 16:03

    То је само један низ златног доба...

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>