• 0

Irsko brodogradilište koje je sagradilo Titanik potonulo kao i slavni brod

Datum konačnog odlaska u stečaj u međuvremenu je samo nekoliko puta nakratko odgođen

  • 0
Harland  and Wolff Belfast, Irsko brodogradilište

Foto: Shutterstock.com

Slavno brodogradilište "Harland i Volf" iz Belfasta se našlo pred zatvaranjem nakon dugogodišnje borbe s konkurencijom i neuspešnim pokušajima da prilagodi poslovanje novim vremenima u čemu nisu pomogle ni privatizacije, ni državne subvencije, ni garancije.

Inače, ovo brodogradilište je najpoznatije po tome da je iz njega stigao tragični Titanik.

Vesti o teško premostivim problemima u jednom od nekada najmoćnijih brodogradilišta u svetu isplivale su tokom jula, a datum konačnog odlaska u stečaj u međuvremenu je samo nekoliko puta nakratko odgođen kako bi se videlo da li je ipak moguće naći zainteresovanog kupca koji bi preuzeo poslovanje.

Sa sindikatima je prošle nedelje dogovoreno da će preostali radnici biti na privremenoj neplaćenoj suspenziji, međutim sa formalnim proglašenjem stečaja i oni bi bili otpušteni, te bi im pripale otpremnine.

Titanik, Titanic sea trials April 2, 1912

Foto: Wikipedia/ U.S. NARA

"Harland i Volf" ima istoriju dugu više od veka i po. Zahvaljujući inovacijama i rastu putničkog morskog saobraćaja krajem 19. i početkom 20. veka bilo je jedno od najvažnijih brodogradilišta u svetu. Pre nešto više od 100 godina odavde su izašli "Olimplik", "Britanik" i "Titanik", od kojih je treći tragično potonuo na svom prvom putovanju u aprilu 1912. godine.

U prvoj polovini prošlog veka "Harland i Volf" dostiže svoj vrhunac kad je u jednom trenutku tamo bilo zaposleno i preko 35.000 ljudi.

Brodogradilište je inače danas specijalizovano za proizvodnju tankera, platformi i drugih plovila za naftnu i gasnu industriju, a svoje poslovanje proširili su ćak i na izgradnju mostova. U poslednjih nekoliko decenija izgradili su nekoliko mostova u Britaniji i Irskoj, dok su poslednji brod izgradili 2003. godine.

Postojala je šansa i da se vrate izgradi velikih putničkih brodova kada su predali ponudu za igradnju kruzera "Krvava Meri 2", ali je ta prilika propala jer brutanska država brodogradilištu nije odobrila garanciju koja je bila nužna za izgradnju.

"Gardijan" navodi da je u 2016, poslednjoj godini za koju su dostupni finansijski izveštaji, "Harland i Volf" ostvario gubitak od 5,8 miliona funti (preko 6 miliona evra).

Pogledajte video: Da je Titanik imao ove buriće, nikad ne bi potonuo

(Telegraf Biznis/tportal.hr)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>