• 2
 ≫ 

Šta je to Mekdonalds upravo uradio? Potez koji će zauvek promeniti industriju brze hrane

 ≫ 

Nova usluga koju usvajaju lanci brze hrane, napraviće pravi bum u industriji, ali s druge strane, ugroziće one koji su do sada "čuvali" taj posao i naravno, radna mesta

  • 2

Mekdonalds širom sveta upostavlja novi sistem naručivanja - potez koji bi zauvek mogao da promeni industriju brze hrane. Sve se bazira ukratko rečeno, na "hrani za poneti".

Iako na prvi pogled Mekdonaldsov potez napreduje gotovo nezapaženo, i te kako se širi širom sveta, a drugi lanci gledaju kako mogu da ga primene. Ovaj lanac brze hrane, naime, nudi narudžbine preko aplikacije, a usluga bi, kako ocenjuju svetski mediji mogla da pokrene radikalnu promenu u ovoj industriji.

Zahvaljujući mobilnoj funkciji, kupci odmah naručuju. Ako tražite burgere i čips na putu do bioskopa, svoj meni možete sastaviti putem aplikacije. Narudžbina se aktivira samo ako se kupac nalazi u radijusu od 200 metara do željene tačke preuzimanja.

Brza hrana - bez dosadnih čekanja u redu. To je ono što je Mek zamislio.

Dakle, gosti naručuju hranu putem velikih tač skrin kioska, plate i preuzmu svoju hranu. Radnici imaju jednu jedinu ulogu a to je da spreme hranu. 

Naručivanje hrane tako izgleda poput prijavljivanja na aerodromu, bar tako to porede ugostitelji koje je anketirao BI.

McDonald’s Happy Meal toys; Mek Donalds

Foto: Guliver/David Paul Morris / Stringer/Getty Images

- To je ono što gost želi i brzo će usvojiti ovo kao naviku, a oni koji pružaju uslugu više ne moraju da koriste svoje osoblje za administrativni posao -.

U SAD-u hrana za one koji žure je već postao razrađen posao. Američki lanci brze hrane postižu značajno veće marže na digitalnim predporudžbinama od prodaje karata u klasičnim restoranima. U mobilnom naručivanju, udeo zarade menija iznosi 51 posto. U slučaju obične prodaje, međutim, samo 40 procenata, jer su na taj način nastali veći troškovi rada.

Meksički lanac Chipotle, na primer, poznat po buritosima i takosima, udvostručio je profit u drugom tromesečju preko onlajn narudžbi. Ova ekspanzija tera industriju da bude inovativnija. U Nemačkoj na primer, Mekdonaldas pokušava da ojača svoje tržišno liderstvo digitalizacijom svoje osnovne delatnosti.

- Ljudi brže dobijaju hranu i piće, a preduzeća mogu da opslužuju više kupaca u kratkim vremenskim okvirima - kaže Gretel Veis, urednica časopisa Food Service.

Nova ponuda Meka kao konkurenciju ima tradicionalne jake pekare u nekim zemljama Evrope, ali ovo je način da im se suprotstave.

Poznato je da su u jutarnjim satima gužve, a prednost će imati onaj ko brže obradi nalog od kupaca koji su tada naročito pod stresom i nestrpljivi.

- Tržište biznisa sa doručkom do sada je uglavnom bilo zatvoreno za kompanije brze hrane - kaže Achim Himmelreich iz menadžerske konsultantske kompanije Campgemini. U međuvremenu pojavilo se to da je dovoljan jedan klik u aplikaciji i doručak je spreman za preuzimanje.

Kako se ocenjuje, ovo će biti najveća promena koju Mek uvodi u svoje poslovanje još otkad su sedamdesetih uveli opciju drive-ina. Taj novitet je tada značio revoluciju među lancima brze hrane, a novi restorani "za poneti" možda najavljuju revoluciju broj dva.

VIDEO: Naručio majicu, dobio haljinu: Ovo su najveći "horori" onlajn kupovine

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>