
Moravski koridor biće najširi auto-put u Srbiji, čak 30 metara
Moravski koridor Preljina-Pojata ne samo da će biti specifičan po tome što će na 112 kilometara imati 139 objekata, 85 mostova, 10 petlji, moderne optičke kablove i "pametno" upravljanje saobraćajem već i zato što će biti najširi autoput u Srbiji, sa širinom traka od ukupno 30 metara, rekli su stručnjaci uključeni u taj projekat.
- Ovaj autoput izdvaja se u odnosu na ostale zato što se projektuje po poslednjim standardima. To će biti koridor širok 30 metara, sa širim ivičnim trakama nego sadašnji autoputevi u zemlji. To će biti najširi koridor koji je u Srbiji napravljen - rekao je državni sekretar u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Miodrag Poledica.
Taj koridor će uskoro početi da gradi američko-turski konzorcijum Behtel-Enka i povezaće dva velika koridora, Koridor 10 i autoput "Miloš Veliki" (Koridor 11), naveo je Poledica.
Kako kaže, auto-put će povezati unutrašnjost Srbije, najznačajnije gradove u srcu Srbije, ali će imati i značaj za tranzitni saobraćaj.
Povezaće direktno najmanje pola miliona ljudi koji žive na tom području trasom Čačak, Kraljevo, Vranjčaka Banja, Trstenik, Kruševac, Stalać i Chićevac.
- Ovaj koridor imaće 10 petlji na trasi i svaka od njih biće potencijalna lokacija za gradnu logističkih centara i industrijskih parkova. Pored izgradnje koridora, taj projekat imaće još dve ogromne komponente. Prva je regulacija toka Zapadne Morave i svih njenih pritoka - rekao je Poledica.

Objašnjava da je poslednjih decenija i godina Zapadna Morava usled velikih kiša plavila okolno područje i da će sada to sve biti zaštićeno. Autoput će, prema njegovim rečima, odgovarati najnovijim standardima u oblasti vodozaštite.
Treća kopomenta je izgradnja telekomunikacinog koridora duž autoputa koja podrazumeva najsavremenije optičke i digitalne kablove, stanice za besplatan vaj-faj internet, najmodernije upravljanje saobraćajem na autoputu, tzv. inteligentne transportne sisteme i drugo, tako da će svi učesnici imati najave šta se dešava na putu, na primer, da li ima zastoja i potrebe da se preusmeri saobraćaj.
Građani će dobiti "pametan autoput", a bezbednost će biti na prvom mestu, naglasio je Poledica.
Pomoćnik ministra za sektor urbanističkog i prostornog planiranja Ðorđe Milić naglašava da je Moravski koridor primer dobre prakse planiranja i izgradnje i da je kod tog projekta sasvim drugačiji pristup.
- Mi ovih dana završavamo Prostorni plan područja posebne namene i imali smo javnu raspravu i uvid, sada ćemo razmotriti sve primedbe građana. Imaćemo spremnu plansku dokuementaciju - rekao je Milić.
Navodi da Moravski koridor povezuje dva važna koridora i da čini osnovinu razvoja za važne srpske gradove.
ZAŠTO DIGITALNI AUTO-PUT?
Digitalni koridor je, kaže, termin koji je korišćen za taj autoput zato što će građani pored transportne dobiti i telekomunikacionu, odnosno elektronsku infrastrukturu.
- Koridor će biti opremljen savremenim elektronskim komunikacijama i pružaće sve informacije u realnom vremenu šta se dešava na autoput. Takođe, ta infrastrutkura biće korišćena i za druge svrhe, tako da će i drugi korisnici moći da se priključe. Čitav taj potez od Čačka do Kruševca dobiće bolje telekomunikacione veze, tako da se ovaj koridor integralno planira i tako će se i razvijati - naglasio je Milić.
Konzorcijum "Behtel-Enka" jedini je dostavio ponudu na javnom pozivu za strateškog partnera za izgradnju Moravskog koridora.
(Telegraf Biznis/Tanjug)
Video: Šarlota Samelin ambasadorka Švedske u Srbiji: "Želimo da do 2045. godine imamo nultu emisiju gasova"
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Горан
Аутопут ће се звати Београд-Бар, коридор 11. Све остало је политичарење
Podelite komentar