Moravski koridor biće najširi auto-put u Srbiji, čak 30 metara

"Građani će dobiti "pametan autoput", a bezbednost će biti na prvom mestu"

Moravski koridor Preljina-Pojata ne samo da će biti specifičan po tome što će na 112 kilometara imati 139 objekata, 85 mostova, 10 petlji, moderne optičke kablove i "pametno" upravljanje saobraćajem već i zato što će biti najširi autoput u Srbiji, sa širinom traka od ukupno 30 metara, rekli su stručnjaci uključeni u taj projekat.

- Ovaj autoput izdvaja se u odnosu na ostale zato što se projektuje po poslednjim standardima. To će biti koridor širok 30 metara, sa širim ivičnim trakama nego sadašnji autoputevi u zemlji. To će biti najširi koridor koji je u Srbiji napravljen - rekao je državni sekretar u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Miodrag Poledica.

Taj koridor će uskoro početi da gradi američko-turski konzorcijum Behtel-Enka i povezaće dva velika koridora, Koridor 10 i autoput "Miloš Veliki" (Koridor 11), naveo je Poledica.

Kako kaže, auto-put će povezati unutrašnjost Srbije, najznačajnije gradove u srcu Srbije, ali će imati i značaj za tranzitni saobraćaj.

Povezaće direktno najmanje pola miliona ljudi koji žive na tom području trasom Čačak, Kraljevo, Vranjčaka Banja, Trstenik, Kruševac, Stalać i Chićevac.

- Ovaj koridor imaće 10 petlji na trasi i svaka od njih biće potencijalna lokacija za gradnu logističkih centara i industrijskih parkova. Pored izgradnje koridora, taj projekat imaće još dve ogromne komponente. Prva je regulacija toka Zapadne Morave i svih njenih pritoka - rekao je Poledica.

PIROT KORIDOR 10 OTVARANJE

Foto: Tanjug/Zoran Žestić

Objašnjava da je poslednjih decenija i godina Zapadna Morava usled velikih kiša plavila okolno područje i da će sada to sve biti zaštićeno. Autoput će, prema njegovim rečima, odgovarati najnovijim standardima u oblasti vodozaštite.

Treća kopomenta je izgradnja telekomunikacinog koridora duž autoputa koja podrazumeva najsavremenije optičke i digitalne kablove, stanice za besplatan vaj-faj internet, najmodernije upravljanje saobraćajem na autoputu, tzv. inteligentne transportne sisteme i drugo, tako da će svi učesnici imati najave šta se dešava na putu, na primer, da li ima zastoja i potrebe da se preusmeri saobraćaj.

Građani će dobiti "pametan autoput", a bezbednost će biti na prvom mestu, naglasio je Poledica.

Pomoćnik ministra za sektor urbanističkog i prostornog planiranja Ðorđe Milić naglašava da je Moravski koridor primer dobre prakse planiranja i izgradnje i da je kod tog projekta sasvim drugačiji pristup.

- Mi ovih dana završavamo Prostorni plan područja posebne namene i imali smo javnu raspravu i uvid, sada ćemo razmotriti sve primedbe građana. Imaćemo spremnu plansku dokuementaciju - rekao je Milić.

Navodi da Moravski koridor povezuje dva važna koridora i da čini osnovinu razvoja za važne srpske gradove.

ZAŠTO DIGITALNI AUTO-PUT?

Digitalni koridor je, kaže, termin koji je korišćen za taj autoput zato što će građani pored transportne dobiti i telekomunikacionu, odnosno elektronsku infrastrukturu.

- Koridor će biti opremljen savremenim elektronskim komunikacijama i pružaće sve informacije u realnom vremenu šta se dešava na autoput. Takođe, ta infrastrutkura biće korišćena i za druge svrhe, tako da će i drugi korisnici moći da se priključe. Čitav taj potez od Čačka do Kruševca dobiće bolje telekomunikacione veze, tako da se ovaj koridor integralno planira i tako će se i razvijati - naglasio je Milić.

Konzorcijum "Behtel-Enka" jedini je dostavio ponudu na javnom pozivu za strateškog partnera za izgradnju Moravskog koridora.

(Telegraf Biznis/Tanjug)

Tagovi: Autoput, Koridor, Moravski koridor

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

Komentari (1)
Poređaj komentare:
  • Г
    Горан

    Аутопут ће се звати Београд-Бар, коридор 11. Све остало је политичарење