Franšizno poslovanje u Srbiji: Krupnim koracima napred
Tržište Srbije je izuzetno otvoreno za razvoj franšiznog poslovanja a prema našim istraživanjima prošle godine je za 40 odsto povećan razvoj franšize u domaćim brendovima, rekla je Marica Vidanović rukovodilac Centra za Severnu, Centralnu i Južnu Ameriku i Australiju Privredne komore Srbije .
Ona je istakla da zbog veličine tržišta i diverzifikovanja tražnje stanovništva, Srbiji predstavlja jedan od vodećih regiona za razvoj - dolazak i razvijanje postojećih franšiznih sistema.
Iako u Srbiji ne postoji šifra delatnosti za franšizing PKS je sprovela nezvanično istraživanje ovakvog poslovanja koji je utvrđeno da postoji 40 odsto više franšiza a zaključak je da je povećana svest o prednostima i mogućnostima ovakvog delovanja.
- Franšiza daje sigurniji početak u poslovanju, uputstva na koji način to da ostvarite, imate kontinuiranu podršku od davaoca franšize a kroz franšize se sublimiraju znanje, iskustvo, marketing, uputstva za rad, prepoznatljivost brenda - istakla je Vidanović i dodala da PKS pomaže svim zainteresovanima da ili kupe franšizni brend, ili da od svog posla kreiraju franšizu.
Videnović je istakla da čak 66 posto evropskih brendova preko franšiza rasprostranjeno i na tržištu SAD, i da je Velika Britanije preko franšiza povećala za 44 posto rasprostranjenost svojih domaćih brendova u EU.
- Sve velike sile, odnosno trgovinski lanci, ugostiteljski objekti, centri za razvoj veština, pa do salona lepote prepoznaju kakva je snaga u franšizingu i kako je jačati brend kada je u okviru jedne mreže mnogo njih - rekla je ona a kao primer prednjačenja u proširenosti franšizne mreže navela je MekDonalds.
(Telegraf Biznis/Tanjug)
Video: Vučić: "Moramo da budemo najbrže rastuća ekonomija u 2025. godini u Evropi"
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.