• 7
 ≫ 

Kad trgovac ne mora da vam vrati novac?

 ≫ 

Postoje dve očigledne situacije kada nemate pravo da tražite vaš novac nazad

  • 7

Često govorimo o pravima potrošača i načinima na koje mogu da se zaštite od raznih prevara.

Uglavnom, pitamo se da li imamo pravo na povraćaj novca kod trgovaca, međutim, postoje i situacije kada trgovac ne mora da nam vrati novac. Ovakva pitanja nametnu se obično onda kada nešto kupimo, dođemo kući i shvatimo da to nije bio najbolji izbor pa želimo da vratimo stvari.

Kako Zakon o zaštiti potrošača reguliše odgovornost trgovca kada isporuči robu nesaobraznu ugovoru, odnosno ako je slučaj da kupljena roba saobrazna ugovoru, ne postoji zakonska obaveza trgovca da vam vrati novac.

- Ukoliko nešto kupite a ne odgovara vam veličina, ako vam se ne sviđa, na primer, trgovac uopšte nema zakonsku obavezu da to prihvati - kažu za Telegraf Biznis iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije.

Kako objašnjavaju, sve ostaje na dobroj volji trgovca, da li će vratiti novac ili pristati na zamenu za drugi artikal.

- Sve je stvar dogovora sa trgovcem - kažu oni.

Međutim, kada se roba reklamira zbog nekog nedostatka, ako se nešto odlepi, pocepa, ili ošteti, to podlaže detaljno zakonskim odredbama i može da se vrati bez objašnjenja u roku od dve nedelje, a ako je kupljeno van poslovnih prostorija (preko interenta, aplikacije...) i duže.

U NOPS preciziraju da trgovac ne mora da vrati novac ni ako se roba reklamira posle šest meseci, jer tada potrošač ima pravo samo da zahteva popravku ili zamenu, ali ne i povraćaj novca.

VIDEO: Istraživali su napuštenu zgradu, pa pronašli pravo blago

(Vesna Bjelić)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Rola

    2. septembar 2019 | 19:14

    Kod nas trgovci ne vraćaju novac niti vrše zamenu bez obzira dali je nešto ispravno ili nije. Primera radi kupio sam DTB2 i istog dana ustanovio da uredjaj ne radi vratio sam se u prodavnici tražio drugi nisu mi dali već da čekam dok uredjaj poprave u servisu. Zvao sam servis i pitao zašto mi ne daju novac ili drugi uredjj rekli mi da je to tako i drukčije ne može. Pitao sam onda zašto se priča da kupac im pravo da uzme drugi uredjaj odgovorilimi da jeste u priči tako ali u praksi to nije. Zato molim vas prestanite sa pričama za malu decu kod nas se ne poštuju mnogo veći zakoni a kamoli zakon pri kupovini. Sada vas molim da mi niko ne objašnjava gde sve mogu da se obratim jer dok to sve uradim prodje više od mesec dana i opet ništa.

  • Strsljen

    2. septembar 2019 | 18:21

    Kod nas kupe stvar, malo je nose, pa je vrate :)

  • SasaS

    2. septembar 2019 | 19:57

    Zašto je problem vratiti robu, stvarno je kod nas glupo takvo ponašanje trgovaca. Zašto se ne ugledamo na Evropu gde je to stvarno prosto. Zameniš i niko te ništa ne pita. Za aparate sve ima garanciju 2 godine minimum a za sitne fen, mikser odma ti daju novi, nema čekaj popravku i ostale glupe izgovore. Samo mi volimo sebi i drugima da komplikujemo život.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>