• 5

Bili ste u autobusu koji se sudario sa N.N. vozačem? Evo kako da naplatite štetu

Svaki putnik u GSP jeste osiguran, ali postoje situacije kada na primer, vozač pobegne sa mesta nezgode, posle čega se možete obratiti Garantnom fondu.

  • 5

Karambol koji se desio pre nekoliko dana na Zvezdari,  u kome su učestvovala dva autobusa GSP-a i četiri putnička automobila, dovoljan je razlog da se zapitate da li i kako možete ostvariti pravo na naplatu štete ukoliko se desi da ste jedan od putnika.

Prvo što bi trebalo da znate jeste da je svaki putnik u javnom prevozu osiguran, ali da mnogi toga nisu svesni.

Naime, Zakon o obaveznom osiguranju u saobraćaju reguliše osiguranje putnika u slučaju nezgode, troškove, odnosno visunu osigurane sume i način naplate štete. Dakle, bez obzira da li ste unutar vozila ili u njegovoj neposrednoj blizini pre ili nakon putovanja, odnosno ukoliko se nalazite na primer na autobuskoj stanici, vi i dalje imate važeće osiguranje.

Ovaj zakon podrazumeva da su sva pravna i fizička lica koja se bave prevozom putnika u javnom saobraćaju, obavezna da ugovore osiguranje putnika od posledica nesrećnog slučaja.

Korisnik osiguranja, odnosno osiguranik kada nastane nezgoda ima pravo na osiguranu sumu za slučaj smrti, procenat od osigurane sume koji odgovara procentu invaliditeta. kao i naknadu troškova lečenja koje osiguranik sam plati i koji ne padaju na teret zdravstvenog osiguranja, a nastali su kao posledica nezgode, kao i naknadu za gubitak zarade usled privremene sprečenosti za rad.

Osigurane sume, koje istovremeno predstavljaju i krajnju obavezu osiguravača, propisane su Zakonom.

Osiguravajuće kuće imaju gotovo identične iznose, tako one iznose za:

- Smrt do 8.000 evra

- Invaliditet do 16.000 evra

- Troškove lečenja i gubitak zarade do 4.000 evra

Kako da ostvarite to pravo?

U slučaju da se desi saobraćajna ili neka druga nezgoda vi kao putnik morate preduzeti određene korake - potrebno je podneti Zahtev za odštetu osiguravajućoj kući sa kojom prevoznik ima zaključen ugovor. 

Potrebna vam je i originalna lekarska dokumentacija o povredama, dokaz da ste doživeli povrede kao putnik (zapisnik policije, izjava vozača ili svedoka), kao i ostala dokumentacija koja bi koristila u procesu dokazivanja tvrdnji.

Šta ako vozač GSP nije kriv već NN lice?

Ukoliko vozač GSP naglo zakoči autobus zbog nepredviđenih okolnosti odnosno da bi izbegao vozilo koje mu je "izletelo", ili prešlo u njegovu stranu, a tom prilikom putnik padne i povredi se, štetu plaća Garantni fond, ali po proceduri koja podrazumeva potvrdu policije da to nepoznato vozilo koje je prouzrokovalo naglo kočenje vozača GSP nije identifikovano, kao i da je podneta prijava protiv NN lica.

Proverava se potom medicinska dokumentacija i nakon utvrđivanja da su ova dva uslova prisutna, odšteta se isplaćuje po ovoj polisi.

(Telegaf Biznis/PR)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Saša

    4. septembar 2019 | 16:00

    Što ne učite ljude nekim pametnim stvarima i vrednostima. Naš narod bi samo da nešto od nekog da naplati a ništa da ne radi. U tedu je da onaj ko je kriv odgovara a oštećeni dobije naknadu za pretrpljeni štetu al ovde kod nas svi jedva čekaju da ga neko samo pipne i odmah kreću tužbe. Oće ljudi leba bez motike!

  • markan

    4. septembar 2019 | 19:17

    gospodo ja sam povredjen u busu cekam odstetu 7 meeseci zao mi sto mi pun telefon pa nisam snimio bahatog vozaca koji me vredjao jos me boli ruka nadam se dace pobediti pravda

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>