• 33

Poslodavci vape za vozačima, a oni odoše u beli svet, po platu od 2.500 €

Srbiji nedostaje oko 10.000 vozača, a od 80.000 aktivnih, njih oko 10.000 dosad je preuzelo karticu i sertifikat za upravljanje motornim vozilima po Evropi, s čime će još lakše moći da odu u inostranstvo

  • 33

U Srbiji ne postoji privredni sektor bez deficita kadrova. Razlog za takvu situaciju nije samo u manjku radne snage na tržištu rada koja sve više hrli u inostranstvo već i u nedostatku stručnog kadra.

Najbolji primer za to su vozači. Poslodavci su u julu od Nacionalne službe za zapošljavanje potraživali 31 vozača drumskog vozila i isto toliko vozača teretnjaka. Deluje kao da nisu bili previše zainteresovani za ovu vrstu radnika, ali to ipak ne znači da vozači i dalje nisu u kategoriji najdeficitarnijih zanimanja. O tomu već izvesno vreme svedoče i oglasi za posao, s prosečno u mesecu više od sto objavljenih oglasa, pokazali su podaci „Infostuda”.

To se posebno odnosi na profesionalne vozače teretnih vozila ili autobusa. Odliv ove izuzetno tražene radne snage se, smatraju stručnjaci, može ublažiti reformom obrazovanja i usklađivanjem školstva s potrebama privrede, ali i boljim uslovima za poslovanje i otvaranjem novih radnih mesta.

Baš je Unija poslodavaca Srbije nedavno sprovela anketu, a jedno od pitanja odnosilo se na razloge zbog kojih ljudi odlaze iz zemlje. Kako je nedavno potvrdio Miloš Nenezić, predsednik unije, kao glavni razlog odlaska, što se i moglo očekivati, ispitanici nisu naveli veću zaradu, već neadekvatno zapošljavanje prema postignutom obrazovanju.

Iz saobraćajnih škola po generaciji izađe oko 1.000 đaka, a procenjuje se da je Srbiji godišnje potrebno obučavanje oko 2.000 profesionalnih vozača da bi se odgovorilo na potrebe prevoznika. Neki od njih su zato organizovali besplatne obuke za vozače, a zajedno s predstavnicima udruženja drumskog saobraćaja, oni ipak skreću pažnju na to da Srbiji nedostaje čak do 10.000 vozača.

Ne kraju, da su glavni razlozi odlaska profesionalaca znatno veća primanja u inostranstvu. Naime, dok vozači zaposleni u autobuskom saobraćaju mesečno zarade oko 60.000 dinara, a u međunarodnom evropskom transportu oko 1.000 evra, kolege iz EU zarade platu sedeći za volanom, recimo u Nemačkoj, i od 2.500 evra.

Nije samo zarada prednost koju koriste evropske kompanije da bi privukle vozače, nego i uslovi rada. Kada voze za domaće firme, vozači se suočavaju s dugim zadržavanjima na granicama, posebno s Mađarskom i Hrvatskom.

(Telegraf Biznis/Politika)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • CH

    Vozim kamion 17god u CH.Ovde sam covek a u srbiji sam bio opstinski vo.Ophode se prema meni kao da nisam covek vec stvar.A o penziji ne bih trosio reci.Ni za ovu platu se ne bih vratio tamo.Mnogo toga tamo ne valja.Ne samo plata i guzve na granici.Nema zakon niko ne stiti radnika vec samo vlasnika firme.

    50
    6

    Podelite komentar

  • Nenad

    Tek nema da ima ne samo vozaca nego i radnika drugih profila pa nece vise niko da gubi vreme u ovu zemlju i da radi za 300 eura naravno da idu van i tek ce da idu

    40
    1

    Podelite komentar

  • Peter

    Radim već dve godine u Minhenu vozim kombi sa hranom po gradilištima u okolini Minhena. Plata 1800€ radi se osam sati, stan i hrana obezbeđeni, osam do devet slobodnih dana u toku meseca. Smeštaj jeste kolektivni ali je svako slobodan ko želi da iznajmi stan i da živi sam. Ima slučajeva gde više kolega iznajme konforniji stan i dele troškove režija. U Beogradu sam radio u GSP-u za platu od 400€, razlika je samo u 1.400€....sitnica. Porodici šaljem pola plate svaki mesec ukupno, pošto je ovde nedeljna isplata zarade, što je za moju suprugu i dvoje male dece pristojna plata....dok se situacija u Srbiji ne promeni što se plate tiče nemam nameru da se vraćam i radim za crkavicu. Pozdrav!!!

    29
    2

    Podelite komentar