• 39

Kasirka trgovinskog lanca na Balkanu: Kupcima smo skuplje naplaćivali i kucali ono što nisu kupili

Radnici su dobijali otkaz jer su prestari ili nakon porodiljskog odsustva

  • 39

Nakon odrađene letnje sezone u objektima jednog trgovinskog lanca u Novalji na Pagu u Hrvatskoj, jedna sezonska radnica javila se Glasu Slavonije sa nizom loših iskustava koja je tamo doživela.

Ova priča ima i elemente krivičnih dela, a otežavajuća okolnost je i činjenica da se radi o velikoj kompaniji sa prodavnicama širom Hrvatske.

Radnica priču počinje s opisom loše atmosfere koja je vladala u radnji, jer je bio veliki pritisak na radnike kojih je bilo premalo.

- Svi oni koji i dođu, ubrzo daju otkaz, nakon čega nastaje potpuni haos i sav teret posla prebaci se na nas malobrojne koji smo ostali - pojašnjava i dodaje kako su nadređeni tražili od njih čak i da kradu.

- Do sredine sezone u trgovini uopšte nije bilo radnika obezbeđenja, a s obzirom na to da se usred leta dolaskom stranaca u radnjama dosta krade, morao je da postoji način da se sav taj manjak namiri. Nama kasirkama je rečeno da strancima otkucavamo cigarete i alkohol, na način da imamo unapred spremne šifre ili etikete tih proizvoda, u nadi da će proći i da kupac neće uočiti prevaru. Ako se neko požali da mu je previše naplaćeno, onda se izvinjavamo i vraćamo novac, a ako se niko ne žali, onda je to plus za firmu. Inventarom je čak utvrđen enorman višak cigareta, oko 40 boksova, zbog čega je jedan od radnika dobio povišicu za uspešno obavljen posao  - ispričala je ova radnica i upozorila na kršenje prava radnika.

- Jedan mesar je dobio otkaz jer je prestar, drugi jer se navodno neko žalio na njega, a trećeg je menadžer izvređao i istog trena dao papire za otkaz. Jednoj devojci su dali otkaz nakon što je otišla na porodiljsko. Takođe, kada se na poslu jedan radnik povredio toliko da danima nije mogao da radi, hitnoj nije smeo da kaže kako i gde su nastale povrede, a sa plate mu je skinuto više od 1.000 kuna zbog višednevnog izostanka - zaključila je radnica.

Zlatica Štulić, predsednica Sindikata trgovine Hrvatske, kaže da su takve situacije šokantne i pojašnjava šta može da učini onaj ko se nađe u sličnoj situaciji.

- Od radnika niko u firmi ne sme da traži da radi bilo šta nezakonito, da vara kupce i slično. Radnik treba jasno da da do znanja da će raditi odgovorno i u skladu s pravilima struke i sve nepravilnosti treba da prijavi vođi objekta i upravi, a radnik koji je član sindikata treba da se javi tamo radi pružanja pravne pomoći - navela je Štulić.

(Telegraf Biznis/Glas Slavonije)

Komentari

  • Bg

    Sistem brzog kucanja je zamisljen da se brzo iskasira ti lepo svuces stvari u kolica pa stanes sa strane pa ga to sortiraj do mile volje i pakun se do sutra tako je na zapadu za nas je to novo pa kao i uvek kasnimo za nekim normalnim stvarima. A kad se otvori nova kasa svi hoce prvi da budu jure e a kad si ga brzo iskasirao onda dok se spakuje 3 godine i dva leta.

  • bg

    To kod nas u Lidlu uveliko rade zato sam i dao otkaz.

  • Мики

    Ништа ново и код нас има тога краде како ко стигне.

Preporuka sa Weba

Google preporuke