• 1
 ≫ 

U zemlji bankomata na "progutanu" karticu čeka se i deset dana

 ≫ 

Ako vam neki bankomat proguta karticu, može proći i do mesec dana da ponovno dođete do svog sredstva plaćanja

  • 1

Uistinu je paradoks da u zemlji bankomata, ako vam neki od njih proguta karticu, može proći i do mesec dana da ponovo dođete do svog sredstva plaćanja.

S takvim iskustvom se poslednjih dana bori jedna korisnica iz Šibenika koja već 30 dana pokušava da dođe do svoje debitne kartice koju joj je progutao jedan bankomat u Šibeniku.

Konkretnije, reč je o bankomatu Hrvatske poštanske banke na kojem je penzionerka zaboravila svoju karticu, pa ju je bankomat “progutao” - no pravi šok usledio je tek kad je pokušala da je dobije nazag. Ukratko, cela priča se zakomplikovala zato što je HPB deo svojih bankomata na održavanje koncesijom dao državnoj firmi "Fina" gotovinski servisi.

Dugotrajni postupak

To onda podrazumeva da karticu iz bankomata moraju da izvade radnici "Fine" i korisniku je vratiti u nekom od svojih centara - ili je ipak moguće zatražiti da se dostavi na kućnu adresu, što je u slučaju ove šibenske korisnice trajalo znatno duže nego što je, objektivno, trebalo.

Ipak, čini se da Hrvatska poštanska banka nije jedina koja ima prilično stroge procedure oko povrata “progutanih” kartica jer i ostale banke,  takođe na nekoliko dana razvlače proceduru povrata kartica njihovim vlasnicima.

U proseku, ta priča traje između dva i deset radnih dana, a na dugotrajnost postupka, pojašnjavaju u većini banaka, uticaj ima i lokacija bankomata s obzirom na to HPB nije jedini koji deo svojih uređaja daje na opsluživanje spoljnim partnerima.

Kako su pojasnili u PBZ-u, postoji nekoliko razloga za zadržavanje korisničkih kartica, a najčešći među njima su nepravilno rukovanje karticom, nalog za zadržavanje izdan od banke izdavatelja, kao i tehnički razlozi, odnosno greške u radu bankomata ili pak greške prilikom obrade transakcije.

Proguta li ipak bankomat korisničku karticu, iz PBZ-a poručuju da se vlasnik odmah mora javiti banci izdavatelju kartice koja će, u slučaju da je reč o PBZ-u, evidentirati prijavu korisnika i proveriti razlog zadržavanja.

Ovo poslednje važno je zato što korisnik karticu može dobiti natrag isključivo u slučaju da je ispravna, i to u matičnoj poslovnici banke korisnika, u suprotnom će biti potrebno da se izradi nova kartica - a time će procedura, moguće je, i malo duže potrajati.

(Telegraf Biznis / novac.jutarnji.hr)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Dusanka

    26. septembar 2019 | 01:47

    Pa to je isti slucaj i kod nas. U Cupriji mi je automat postavljen na Austrijskoj banci progutao karticu - stranu iz Emirata. Direktor banke nije hteo da je vrati, zadrzao je ili je trebalo da platim 100evra. Obzirom da sam bila u prolazu kroz Srbiju, tek na tuzbu Guverneru banke naredjeno mu je da vrati, jer nije imao prava da zadrzi stranu viza katru. A to je masovna pojava da bankomati gutaju strane kartice. Da li je slucajno ili namerno, sami prosudite

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>