• 8
 ≫ 

Gde je zapelo? Kada ćemo do Novog Sada iz Beograda za pola sata vozom?

 ≫ 

Najveći i najvredniji projekat u Jugoistočnoj Evropi

  • 8

Brza pruga između Beograda i Novog Sada biće završena najkasnije do jeseni 2021.godine, izjavila je ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović i naglasila da je to rok i za završetak železničke i autobuske stanice na Novom Beogradu.

Mihajlović je posle obilaska radova na brzoj pruzi Beograd - Budimpešta, na deonici Beograd Centar - Stara Pazova, novinarima rekla da će se od jeseni 2021.godine od Beograda do Novog Sada novim vozovima stizati za pola sata. Ministarka je naglasila da je izgradnja pruge Beograd - Budimpešta najveći i najvredniji projekat u Jugoistočnoj Evropi ukupne vrednosti oko četiri milijarde evra, od čega oko dve milijarde evra na teritoriji Srbije.

- Ta pruga nije važna samo da bismo od Beograda do Novog Sada stizali za pola sata brzim vozom 200 km na sat, već je to jedan od prvih projekata u okviru globalne inicijative "Pojas i put". Srbija je među prvima potpisala sporazum sa Kinom o učešću u tom projektu, a ponosna sam što radovi idu mnogo brže nego što je izgledalo pre godinu dana'''- rekla je Mihajlović.

Ministarka je navela da je na prvoj deonici, Beograd Centar - Zemun, izvedeno oko 40 odsto radova i dodala da će u decembru početi radovi na svim ostalim deonicama.

SRBIJA MORAVSKI AUTO-PUT

Foto: Tanjug/Dragan Kujundžić

- Hvala kineskim i srpskim železnicama što se radovi izvode 24 sata dnevno da bi se ispoštovali rokovi. Važno je što ovim ugovorom poštuju evropskim standardima i sve što bude ugrađuje u prugu proverava notifikaciono telo - rekla je Mihajlović i dodala da će do kraja 2021. biti završena želenička i nova autobuska stanica na Novom Beogradu.

Ona je naglasila da se radovi na deonici od Stare Pazove do Novog Sada odvijaju u ugovorenim rokovima, a da su za deonicu od Novog Sada do Subotice potpisani komercijalni i finansijski ugovor i da se početak radova može očekivati u februaru ili martu 2020. godine.

- Za tu deonicu biće potrebno najmanje tri godine. Čitava brza pruga do granice sa Mađarskom trebalo bi da bude završena 2022. ili 2023. godine, a približno u isto vreme trebalo bi da budu završeni i radovi na teritoriji Mađarske - dodala je ona.

Na pitanje novinara gde je ''''zapelo'''' sa radovima budući da je ranije najavljivano da će brza pruga Beograd-Budimprešta biti završena 2018.godine, Mihajlović je rekla da je bilo dodatnih stvari i usklađivanja sa mađarskom stranom, kao i mnogo zahtevnih projekata, pogotovo na drugoj deonici, Stara Pazova - Novi Sad.

''- Sad je sve vrlo izvesno i ne može ništa da se desi ni na prvoj ni na drugoj deonici da 2021.godine ne bismo stizali do Novog Sada za pola sata - naglasila je Mihajlović.

Modernizacija deonice Beograd Centar - Stara Pazova, duge 34 i po kilometara, deo je projekta izgradnje pruge za velike brzine do 200 km na sat, između Beograda i Budimpešte. Projektom je predviđena kompletna rekonstrukcija i modernizacija građevinske i elektrotehničke infrastrukture na deonici Beograd Centar - Stara Pazova, za brzine do 200 km na sat.

Vrednost projekta je 350,1 miliona dolara, a sredstva su obezbeđena iz kredita kineske "Eksim banke". Izvođač radova je kineski konzorcijum "China Railway International" i "China Communications Construction Company. Radovi se odvijaju u tri faze: prva od Beograd Centra do Zemuna, druga od Zemuna do Batajnice, a treća od Batajnice do Stare Pazove.

Video: Kako izgleda i da li se putnici snalaze na novoj železničkoj stanici u Beogradu

(Telegraf Biznis/Tanjug)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>