Stigao teretni voz iz Kine: Vučić sačekao kompoziciju, najavio velika ulaganja u infrastrukturu

 ≫ 
  • 7

Teretni voz kineskih železnica "China Railway Express" sa opremom za gradnju brze pruge u Srbiji stigao je danas iz Kine u Beograd, dočekali su ga predsednik Srbije Aleksandar Vučić i zamenik ministra trgovine Kine Ćen Keming.

Voz je u železničkoj stanici Novi Beograd uz "dugu sirenu" "presekao" crvenu vrpcu, čime je označeno zvanično uspostavljanje prve železničke kargo linije između dve zemlje.

Na crvenoj traci je, inače, na srpskom i kineskom jeziku pisalo: "Prvi put dolazi u Srbiju", a na vozu je sa strane ispisano: "Kineske železnice pozdravljaju srpski narod". Predsednik Vučić i Ćen rukovali su se sa mašinovodjom i čestitali mu na uspostavljenoj liniji.

- Ovo je važan dan za nas. Već 40 godina niko ne koristi železnicu za putni saobraćaj, a kargo još ređe. Zahvalan sam našim kineskim parberima, jer nas spajaju sa Evropom - rekao je Vučić.

predsednik Srbije Aleksandar Vučić Printscreen: Youtube/Tanjug

Prema Vučićevim rečima, već za dve godine stanica Novi Beograd imaće drugi izgled.

- Kad se izgradi pruga do Novog Sada za dve godine, niko više neće putovati između ova dva grada automobilom, jer će se vozom putovati samo 30 minuta - rekao je Vučić.

On je naglasio da je reč o brzoj prugi sa više koloseka.

- Pre osam godina voz na relaciji za Novi Sad išao je sporije nego pre sto godina. Jedna od mojihi prvih ideja je da celu Srbiju premerežimo novim komunikacijama. I tako da uđemo u red razvijenih zemalja. Najveći deo tog posla ne bi mogli da uradimo bez naših kineskih prijatelja. Kineske kompanije grade u svim delovima naše zemlje. Danas je došao prvi direktni voz iz Kine - reko je Vučić.

On se osvrnuo na rekonstrukciju dela pruge do Stare Pazove. A prema njegovim procenama za tri godine biće gotova pruga do Subotice.

U Srbiju stiglo više od 500 tona opreme za izgradnju brze pruge u našoj zemlji

Voz koji je stigao u Beograd je prvi direktan voz iz Kine za Srbiju i dovezao je više od 500 tona opreme za izgradnju brze pruge u našoj zemlji. Voz u svom sastavu ima 28 vagona sa kontejnerima.

Krenuo je 24. septembra iz kineskog grada Đinana, u provinciji Šangdong i prešao oko 10.500 kilometara, a trasa voza je bila: Kina, Mongolija, Rusija, Belorusija, Poljska, Madjarska i Srbija. U toj kompoziciji nalazi se oprema koju kineske kompanije koriste za izgradnju brze pruge od Beograda do Budimpešte.

Reč je o opremi za sisteme kontaktne mreže, kao što su: transformatori, kablovi, integrisani sistemi automatizacije za trafo stanice, sistemi daljinskog upravljanja za kontaktnu mrežu, sistemi za napajanje strujom kontaktne mreže i druga oprema za brzu prugu.

Navedena oprema za vučnu podstanicu i kontaktnu mrežu važan je deo "energetskog podsistema" u Tehničkim specifikacijama interoperabilnosti. Materijali za kontaktnu mreži, koji su stigli iz Kine u Srbiju, ispunjavaju sve evropske standarde i poseduju sve potrebne sertifikate za izgradnju pruge za velike brzine.

Železnički transport iz Kine u Srbiju osigurava snabdevanje opremom za projekta brze pruge Srbija - Madarska i ubrzaće realizaciju radova na terenu. Modernizacija pruge Beograd Centar - Stara Pazova, duge 34,5 kilometra, deo je projekta izgradnje pruge za velike brzine do 200 km na sat, između Beograda i Budimpešte.

Vrednost ugovora za modernizaciju i izgradnju brze pruge na deonici Beograd Centar - Stara Pazova je 350 miliona dolara.

Izvođač radova je kineski konzorcijum "China Railway International" i "China Communications Construction Company", a rok za izvođenje radova je 36 meseci počev od 5. juna 2018. godine.

Iz Kine je devedesetih godina 20. veka samo sporadično tek po neki vagon, preko Turske, upućivan iz Kine za Srbiju i to u sastavu vozova čija je krajnja destinacija bila u drugim zemljama centralne Evrope, kao što su Madjarska, Poljska i Austrija.

Železnički saobraćaj jedan je od centralnih vidova saobraćaja kineske globalne ekonomske inicijative "Pojas i put", a brza železnička pruga od Beograda do Budimpešte sastavni je deo tog projekta.

Frekventnost linije zavisiće od interesovanja kompanija iz Kine koje rade na srpskom tržištu, kao i kompanija iz Srbije koje saradjuju sa Kinom, najavilo je ranije Ministarstvo gradjevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Otvaranje železničke kargo linije izmedju Kine i Srbije stvara mogućnosti i za sve privrednike iz Srbije, ali i regiona, da mogu svoju robu da izvoze na kinesko tržište, kao i da uvoze potrebnu robu iz Kine, jer je železnički transport mnogo isplativiji od vazdušnog i pomorskog saobraćaja.

Inicijativa "Pojas i put" je pokrenuta 2013. godine i ima za cilj da napravi Novi put svile nizom infrastrkturnih projekata - izgradnjom saobraćajne i energetske infrastrukture za izvoz robe, kao i luka i industrijskih parkova.

(Telegraf biznis/Tanjug)

Video: Vučić na otvaranju deonice Moravskog koridora: "Ovo je najbolji put u Srbiji, pišemo istoriju"

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • nikolas

    24. oktobar 2019 | 13:33

    OVO JE EPOHALNI DOGADJAJ ZA SRBIJU!! HVALA KINESKIM PRIJATELJIMA !!!

  • 500 tona

    24. oktobar 2019 | 15:01

    Znaci 10 šlepera sina za Prugu i to ti je to i onda će on da umreži Srbiju daj Vučiću razguli.... ljudi je li mi smo stvarno kreteni ili ovaj nas pravi kretenima Dokle više krčme Srbiju kao da im je to đedovina

  • Ucicici

    24. oktobar 2019 | 14:47

    Po potrebi i zeleznicar ,svasta.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>