• 2
 ≫ 

Danas se završava asfaltiranje Istočnog kraka Koridora 10

 ≫ 

Do sada je za Istočni krak Koridora 10 isplaćeno 476 miliona evra za 87 kilometara, što je oko 5,5 miliona evra po kilometru računajući i pet tunela čija je ukupna dužina oko tri kilometra

  • 2
Koridor 10 od Kuzmina do Batrovaca, Zorana Mihajlović, kontrola Foto: mgsi.gov.rs

Asfaltiranje Istočnog kraka Koridora 10 danas će biti završeno, uslediće postavljanje horizontalne i vertikalne signalizacije, provera opreme u tunelu Bancarevo, a Koridori Srbije će već od 31. oktobra biti spremni za otvaranje deonice Prosek-Crvena reka za saobraćaj, rekao je danas direktor sektora za izgradnju Koridora Srbije Aleksandar Senić.

Kada će biti svečano otvaranje ove deonice koja znači i da je čitav Istočni krak Koridora 10 završen i otvoren za saobraćaj odlučiće nadležni, rekao je on.

- Posle Grdeličke klisure ovo je najteža deonica na Koridoru 10, tu su na žalost loše izvršenja geotehnička ispitivanja i morali smo da menjamo skoro celu projektno tehničku dokumentaciju paralelno vršeći dodatna geotehnička istraživanja, izmenu projekata i izvodeći radove - rekao je Senić.

Do sada je za Istočni krak Koridora 10 isplaćeno 476 miliona evra za 87 kilometara, što je oko 5,5 miliona evra po kilometru računajući i pet tunela čija je ukupna dužina oko tri kilometra, rekao je Senić.

Novac koji je isplaćen, tačnije 476 miliona evra, krediti su Evropske investicione banke, Evropske banke za obnovu i razvoj, Svetske banke i ono što je Srbija isplatila iz budžeta.

Najveći izazov na Istočnom kraku bila je kosina šest kod tunela Bancarevo gde je rešenje pronađeno u produžetku jedne od tunelskih cevi galerijom što izvedeno za nekoliko meseci.

Istočni krak Koridora 10 gradi se od 2010. godine, a na deonic koja se poslednja završava od Proseka do Crvene reke, radi se od marta 2012. godine.

Šef projekta Istok u Koridorima Srbije Dušan Mijuk kaže da je reč o impresivnom neimarskom poduhvatu u kome je najveći izazov na izgradnji bila borba sa prirodom.

- Stabilizacija je izvršena na 40 kosina, na ovoj deonici Bancarevo - Crvena reka na 26 i 14 kosina na deonici Prosek - Bancarevo ali uspešno smo savladali u toj borbi imali smo - rekao je on i dodao da je bilo 4-5 kosina nalik onima u Grdeličkoj klisuri.

Na deonici je 87 mostova, pet tunela, pet saobraćajnih petlji, a u Istočni krak Koridora 10 ugrađeno oko 780.000 tona asfalta, iskopano oko 12,5 miliona kubika materijala, dok je u nasipe ugrađeno oko 9,5 miliona kubika materijala.

Uz asfaltiranje oko galerije kod tunela Bancarevo 60- 70 radnika Integral inženjeringa radi na nasipanju krova i zaštiti galerije, kaže šef gradilišta Osman Kasić.

- Svi radovi biće završeni u predviđenom roku, radili smo u dve i tri smene ovih dana, intenzivno, da bi se posao okončao i priveo kraju - rekao je on.

U galeriju koja je naknadno projektovana i izgrađena zbog klizišta postavljena su 132 šipa, sa preko 10.000 kubika betona, i 2,5 hiljade tona armature.

- Iskopano je 40.000 kubika zemlje, a nasuto oko 80.000 kubika zemlje koja će služiti kao „kontrateg“ eventualno da ne dođe do nekog novog klizišta - rekao je Kasić.

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Molijer

    28. oktobar 2019 | 14:27

    Da li je neko od onih koji su radili geološka istraživanja za svoje neznanje platio, ili su i to građani platili?

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>