• 1
 ≫ 

Zašto je Fejsbuk skoro nemoguće obrisati: "To je kao luda bivša koja vas nikad ne zaboravlja"

 ≫ 

Posle nekoliko skandala u kojima glavnu ulogu igra kompanija Fejsbuk sve veći broj korisnika odlučuje se da obriše svoje naloge. Ipak, to nije nimalo lak zadatak

  • 1

Svi ćemo sigurno bar jednom reći da nam je dosta pritiska koji nam društvena mreža Fejsbuk nameće i da ne možemo stalno da pokazujemo kako živimo "srećan život". Ipak, Fejsbuk je popularno mesto na kom lako možete da stupite u kontakt sa rodbinom i prijateljima koji vam nisu baš blizu.

Nakon što je prošle godine skandal koji je otkrila "Kembridž analitika" ugledao svetlost dana, kada je otkiveno da kompanija Fejsbuk koristi lične podatke korisnika bez njihove dozvole, čak 44 odsto korisnika uzrasta od 18 do 29 godina obrisali su naloge, a heštag #ObrišiFejsbuk (#DelateFacebook) ponovo je popularan nakon što je "Politiko" objavio da se izvršni direktor Fejsbuka Mark Zakerberg tokom leta privatno sastao sa pojedinim novinarima i analitičarima.

Međutim, uprkos ovome, Fejsbuk je izvestio o rastu od 8 odsto aktivnih korisnika u odnosu na prošlu godinu. To znači da ova društvena mreža mesečno ima čak 2,41 milijardu aktivnih korisnika u celom svetu.

Šta onda kada se odlučite da se pozdravite sa Fejsbukom? Evo šta su rekli neki od bivših korisnika.

"To je kao luda bivša koja vas nikad ne zaboravlja"

Džaks Ostin, bloger koji je proputovao SAD, odlučio je da obriše Fejsbuk nakon prošlogodišnjeg skandala. Ipak, kada je to pokušao, to baš i nije uspelo.

- Napravili su to toliko teškim da je jedva moguće obrisati ga. Kao luda bivša koja nikad ne može da vas zaboravi - rekao je on.

Fejsbuk, Facebook, Logo

Foto: Tanjug/AP

I drugi su imali slične probleme kao i Ostin, piše "Market Watch". Fejsbuk je zapravo kao ekosistem aplikacija, a to proces brisanja čini mnogo komplikovanijim. Aplikacije za "dejt", kao što su Tinder i Hingde i servis kao što je Spotify, sve mogu da koriste Fejsbuk kako biste se ulogovali na njima.

Ostinov Fejsbuk bio je povezan sa servisom "If This Then That", koji je snimke sa Jutjuba automatski postavljao i na njegov Fejsbuk.

Ostin je na kraju svoj lični nalog pretvorio u stranicu za fanove.

"Toliko toga od društvenog života je u vezi sa Fejsbukom"

Anastasija Ašman, savetnica za startapove i investitore u San Francisku, rekla je da je odlučila takođe da obriše Fejsbuk posle izveštaja "Kembridž analitike", ali da je cena "odlaska" veoma velika.

Kako kaže, ima vrlo malo mejlova, adresa i brojeva telefona, a sada se sa ljudima ne može čuti putem ove društvene mreže.

- Toliko društvenog života je u vezi sa Fejsbukom - rekla je ona.

Sa druge strane, neki su se na potez brisanja odlučili mnogo ranije. Jedan od njih je Mark Maitland iz Engleske koji je svoj nalog obrisao još 2012. jer mu je bilo "dosta gluposti".

- Zaista me ne zanima da li je vaše dete naučilo da ide na nošu. Mogu da ostanem u kontaktu sa ljudima tako što ću im slati poruke ili ih nazvati - naveo je on. Maitland ipak i dalje koristi Instagram i Tviter.

Video: Kako da zaštitite podatke na Facebooku

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Mihajlo

    30. oktobar 2019 | 10:50

    Ja imam 10 godina Facebook profil i nikada ga nisam pokušao da obrišem. A vidim neki brišu pa se ponovo prijavljuju pa opet brišu i sve tako. . .

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>