• 68
 ≫ 

"Za manje od 4 godine novi auto-put": Potpisan komercijalni ugovor za izgradnju Moravskog koridora

 ≫ 

Moravski koridor gradiće se u dužini od 112,3 kilometra, a čine ga tri deonice: Pojate - Kruševac, dužine 27,83 km, Kruševac - Adrani, dužine 53,88 km i Adrani - Mrčajevci - Preljina, dužine 30,66 km

  • 68

U Srbiji će za manje od četiri godine biti izgrađen ceo Moravski koridor, auto-put Pojate - Preljina, koji će ići kroz "srce Srbije", a to će biti i prvi digitalni autoput u našoj zemlji, izjavio je danas predsednik Aleksandar Vučić.

Vučić je kazao da su ljudi sanjali o tom autoputu decenijama i da se sada to ostvaruje.

- Sada je to moguće, ugovor je potpisan i kreće odmah da se radi. Moravski koridor povezuje Čačak, Mrčajevce, Adrane, Kraljevo, Vrnjačku Banju, Trstenik, Stopanju, Kruševac, Ćićevac i Pojate - naglasio je Vučić i dodao da će biti Moravski koridor spojiti koridore 10 i 11.

Kako je rekao, jedan je evropski koridor, a drugi - Koridor 11 ćemo napraviti da bude evropski.

Naglasio je da će Moravski koridor spojiti i Kopaonik i druga okolna mesta, kao i da će i Raška, Novi Pazar biti mnogo bliže Beogradu i drugim gradovima u zemlji.

SRBIJA AUTOPUT UGOVOR Aleksandar Vučić - Foto: Tanjug/Pedsedništvo Srbije

Kako kaže, već do novembra 2021. biće završen deo do Kruševca, odnosno do Koševa u dužini 28 kilometara, za manje od tri godine biće završen autoput Čacak - Kraljevo što je dodatnih 31 kilometara i da ostaje da se za manje od četiri godine potpuno završi 57 kiloematar od Adrana do Koševa, odnosno od Kraljeva do Kruševca.

Vučić je naglasio da će to biti prvi digitalni autoput, kao i da će biti do sada najširi autoput u Srbiji, pošto će biti širi za ukupno 1,6 metara.

Zahvalio je ambasadi Velike Britanije i američkoj Eksim banci, kao i Turskoj na velikoj posvećenosti.

Predsednik kaže da će već "pre kraja godine biti isplaćeno iz budžeta 150 miliona za taj projekat".

Kaže da je Behtel poznat po izvanrednoj efikasnosti, kao i da ćemo videti i kako radi turska Enka.

SRBIJA AUTOPUT Aleksandar Vučić - Foto: Tanjug/Pedsedništvo Srbije

Vučić je naglasio da će Moravski koridor privući i mnogo turista u Vrnjačku Banju i taj deo Srbije, a od Beograda do Vrnjačke Banje će se stizati za sat i 25 ili sati i 20 minuta lagane vožnje.

Napomenuo je da će i investitori dolaziti više u taj deo zemlje i da će mladi više ostajati tu da žive.

- Mnogo sam srećan, ovo je za nas ogroman vest, spajamo zapad centralne Srbije sa istokom centralne Srbije. Kada ovo uradite čeka vas i drugi posao, već imamo neke ideje - poručio je Vučić i dodao da je to dobar ugovor i velika stvar za Srbiju.

Vučić je, nakon potpisivanja komercijalnog ugovora za izgradnju Moravskog koridora, čestitao Ministarstvu građevinarstva i Vladi Srbje, kao i kompaniji Behtel Enka.

- Pre svega čestitam građanima Srbije, posebno ljudima koji žive u moravičkog, raškom i rasinskom okrugu. Dobijaju novi život, jer autoput znači bolji život - poručio je Vučić.

Potpredsednik i generalni direktor za infrastrkturu Behtela za region Evrope Majkl Vilkinson je prethodno rekao da je veoma srećan što je u Beogradu povodom potpisivanja ugovora i da je to njihov prvi projekat u Srbji.

Kaže da su se pripremali za taj projekt dve godine i da danas počinje realizacija.

SRBIJA AUTOPUT Majkl Vilkinson - Foto: Tanjug/Pedsedništvo Srbije

Dodao je da imaju odličnu saradnju sa Vladom Srbje i istakao da će praviti digitalni autoput.

- Hvala Vučiću i Mihajlovićevoj na podršci. Čestitam narodu Srbije - poručio je on.

Ugovor sa Behtelom je vredan 745 miliona evra (plus 20 odsto).

Komercijalni ugovor za izgradnju autoputa E-761, od Pojata do Preljine (Moravski koridor) biće potpisan u Predsedništvu sa kompanijom Behtel Enka UK Limited, u prisustvu Vučića.

Vučić je prethodno održao sastanak sa predstavnicima te kompanije.

Moravski koridor gradiće se u dužini od 112,3 kilometra, a čine ga tri deonice: Pojate - Kruševac, dužine 27,83 km, Kruševac - Adrani, dužine 53,88 km i Adrani - Mrčajevci - Preljina, dužine 30,66 km.

Autoput Pojate - Preljina povezaće Koridor 10 i autoput "Miloš Veliki" (Koridor 11) i sva veća mesta u delu centralne Srbije u kojem živi oko 500.000 ljudi, uključujući Čačak, Kraljevo, Vrnjačku Banju, Trstenik, Kruševac i Ćićevac.

Tokom radova na tom autoputu, koji se gradi za maksimalnu dozvoljenu brzinu od 130 kilometara na čas, biće izgrađeno ukupno 11 petlji i 130 ostalih objekata, od čega 71 most, 23 nadvožnjaka, pet podvožnjaka i 31 propust.

Video: Ovako izgleda tunel kod Bancareva, pogled iz drona daje najbolju sliku

(Telegraf Biznis/Tanjug)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • MIna

    5. decembar 2019 | 10:20

    Ovo je ogroman korak za Srbiju....

  • Toma

    5. decembar 2019 | 10:00

    Posto sam rodjen na sredokraci koridora u Trstenik u, ovo je epohalno delo Vlade Srbije, najpre predsednika Srbije Aleksandra Vucica!!? Ozivece sve na ovoj deonici od 112 kilometara.pre svega privreda i turizam, gde je nekada radilo oko 26 fabrika svetskog glasa. Pre svega,, Prva Petoletki,, u Trsteniku, radilo 16.500 radnika metalaca, a sada 1590.!?Cuvena u svetu, jer je imala homologovan program sa amerikancima za Boing 737-300.!?Ovaj epicentralni deo Srbije je ujedno i najbogatiji prirodnim bogastvima!? Ovo je prozor u svet!!!?

  • meda

    5. decembar 2019 | 10:14

    Ovo je veliki korak za Srbiju

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>